vrijdag 2 september 2011

Verliefd en met de fiets

Luuk is verliefd! Niet zomaar verliefd, maar hééééééél erg verliefd. Op een meisje uit zijn klas: Svenja! Het is gewoon zo 'niedlich' zoals ze dat hier zeggen. Een paar dagen geleden vertelde Luuk opeens onder het middageten: 'Mama, ik ben verliefd.' 'Nou, zei ik, dat is fijn zeg, op wie dan?' en toen, dat gezicht begon te stralen, er kwam een glimlach, glinsteroogjes: ' Op Svenja....en we hebben ook al gekust!' Tja, dat doet hij de laatste tijd wel vaker, zullen we maar zeggen, maar dit keer is het in ieder geval geen familie!!! Hahaha, hij is ook al verliefd geweest op zijn nichtjes, gekscherend werd er ons al gevraagd door mijn broer wanneer of we nu gingen vertrekken naar Oostenrijk, want dit moeten we niet hebben! Nee, dit is echt een verliefdheid, vandaag, als hij alleen al de naam 'Svenja' hoort, begint hij al te stralen! De hele school is er inmiddels bekent mee: de romance tussen Luuk en Svenja! Gisteren deed ik op school Luuk zijn 'Schublade' open, elk kind heeft een eigen lade waarin de knutselwerkjes komen, maar ook brieven van school, we worden geacht er iedere dag even in te kijken, en toen zag ik een klein geel briefje liggen met rode hartjes en 'Svenja' erop geschreven.....aaaahhh, wat lief! Gelukkig heeft Luuk nu nog een leeftijd, dat ik het hier kan schrijven, ik ben bang dat hij over een aantal jaar mij wat aan zou doen als het hier zou staan!

Vandaag heerlijk genieten van zowaar een zomers dagje! Eindelijk zijn we dan ook weer op de fiets naar school gegaan....erg is dat hoor, ik riep, voordat de tweede auto er kwam: als het droog is gaan we met de fiets, geen gezeur! Een aantal maanden later moet ik bekennen dat het toch wel heel erg is....de auto wordt nu vaker gebruikt dan de fiets....maarrrrr...daar komt weer verandering in! Zodra we zijn verhuisd, wonen we op ruim de helft van de afstand als nu (ruim 2,5 km)! Voor Jordy hoeven we dan nog maar zo'n 1200 meter en voor Luuk en Thijs moeten we zo'n 300 meter verder....en dan hoeven we ook niet meer langs zo'n drukke straat met een smal fietspad waar de één na de ander haast heeft om je in te halen of je ook tegemoet komt, omdat er aan de andere kant van de straat geen fietspad is! Het fietspad wordt ook meerdere keren onderbroken door zijstraten, bij de meeste hebben de fietsers voorrang, maar de automobilisten letten niet altijd even goed op, waardoor ik al meerdere keren het hart achter in de keel heb gehad! Hahaha, ik ben bang dat Erik, als we straks in het andere huis wonen, een wielklem op mijn auto zet!

Geen opmerkingen: