woensdag 31 augustus 2011

Voetbal

Zo, de badkamer, wc en de trap weer schoon, strijkwerk weggewerkt, wat papieren opgeruimd...nu is het dus tijd voor een kopje (of twee) thee! Bij het opruimen van de papieren zag ik opeens mijn oude fotocamera in de kast liggen, dus die heb ik net ook maar weer eens op marktplaats gezet, wie weet!

Gistermiddag uiteindelijk een vrij druk middagje gehad. Ik kwam erachter dat we vorige week vergeten waren om naar de Bücherei te gaan...oeps! Aangezien dat een Bücherei is, die door vrijwilligers geleid wordt, heeft het maar beperkte openingstijden, alleen op dinsdagmiddag en donderdag aan het begin van de avond. Gisteren waren de tijden van 14.30u tot 16.00u, dat is normaal niet erg, maar Jordy heeft voetbal om 17.00u en het ligt eigenlijk op de weg naar de voetbal toe....nu kon ik dus eerst met de kids naar de Bücherei, toen weer naar huis en even later kon Jordy zich omkleden en hebben we hem weggebracht. De voetbal is 7 km verderop, dus niet echt een fietsafstand. Aangezien Erik moest overwerken, kon hij Jordy om 18.00u niet ophalen en als ik met het eten zou wachten totdat we Jordy weer opgehaald zouden hebben, zou het voor Luuk en Thijs veel te laat worden, want meestal zijn we pas tegen 18.30u weer terug...dus...toen we Jordy weggebracht hebben, ben ik snel met Luuk en Thijs weer naar huis gegaan en heb het eten klaar gemaakt (gelukkig had ik nog macaroni in de vriezer, eitje erbij, satéstokje erbij, augurkje en kroepoek), na het eten konden we zo de auto weer in om Jordy op te halen. Toen weer naar huis, konden Luuk en Thijs een toetje eten en heb ik het eten voor Jordy en Erik klaargemaakt...Luuk en Thijs lagen er maar iets later dan anders in en Jordy kon nog even douchen en lag ook op de voor hem normale tijd in bed... Ik vind dit dus helemaal niks hè! Gelukkig komt het normaal ook niet op deze manier voor, maar toch.
Vandaag heeft Jordy een Spiel (wedstrijd) van de voetbal, maar dan is Erik er om de normale tijd thuis. Jordy en zijn vriendje die vandaag na school met ons mee naar huis gaat, moeten om 16.45u op het veld zijn, zich omkleden, opwarmen en om 17.30u begint het Spiel, die dan om 18.15u afgelopen, Jordy zal dan niet voor 18.45u thuis zijn. Normaal heeft Jordy twee keer per week training, op dinsdag en donderdag, maar doordat er vandaag een Spiel is, valt de training van morgen uit en anders was Jordy gewoon niet gegaan. Het kind is 7! Hij moet ook gewoon kunnen spelen, hij heeft al huiswerk en als hij dan drie keer in één week naar de voetbal zou moeten...vind ik veel te veel!
Hahaha, jullie snappen inmiddels dat Erik en ik niet zulke voetbalfanaten zijn! We vinden het fijn, dat Jordy iets heeft wat hij leuk vind, maar het moet niet te gek worden!

Als klap op de vuurpijl hebben we vanavond ook nog ouderavond van Jordy, om 19.30u.... Erik heeft aangeboden dat hij er wel alleen heen wil gaan, vind ik helemaal niet erg!

Geen opmerkingen: