maandag 16 januari 2012

Dé mail en zwemles

Spannend spannend!!!!! Vanmorgen heb ik het mailtje de deur uit gedaan....richting gemeente Treffen!!!!! Ben zo benieuwd óf we een reactie krijgen en welke reactie of dat dan zal zijn....haha, misschien wel: sorry, jullie zijn hier niet welkom.... Nee, daar ga ik niet vanuit!!
Eerst doen we bewust alleen naar die gemeente een mail, omdat dat toch wel de plek is, waar we graag naar toe zouden willen. Mocht de reactie of het aanbod erg tegenvallen, dan kan ik altijd nog naar andere gemeentes en Tourismusbüros de mail sturen.

Wederom iets spannends, maar dan van andere aard: Thijs heeft vanmiddag zijn eerste zwemles!!!! Ik had vorige week gebeld naar de zwemjuf, ik ken haar nog van de vorige Kiga en natuurlijk van de zwemlessen van Jordy en Luuk, maar toen was zij er niet, alleen haar man, hij had een notitie voor haar achtergelaten, maar zei ook gelijk dat ze nèt met een nieuwe cursus gestart waren....jammer! We wilden Thijs graag in februari of maart laten beginnen, dat was twee jaar geleden ook een startpunt van de les.
Vanmorgen belde ze zelf terug en ze zei dat de volgende cursus in mei van start gaat....ik heb haar uitgelegd, dat dat voor ons te laat zal zijn en heb haar ons hele verhaal verteld. Ze stelde voor om dan vanmiddag het eens te proberen met Thijs, want de groep van vanmiddag heeft nog maar de tweede les van deze cursus!! Als het goed gaat, kunnen we instappen in de zaterdagles (wat we graag wilden) en dan de 2 lessen die Thijs van de zaterdaglessen heeft gemist, op de maandagmiddag inhalen.
Ik ben nu dus heel benieuwd hoe Thijs gaat reageren....hij vindt zwemmen erg leuk en is ook niet bang voor water, maar hij heeft al wel duidelijk te kennen gegeven, dat hij NIET van plan is, om in het koude wedstrijdbad te stappen voor de zwemlessen....hmmmm, dat wordt straks even flink op hem inpraten! Hij wil namelijk wel graag meedoen in het water met Jordy en Luuk, hij gaat van de grote glijbanen af (van sommige zelfs alleen...), maar ja, dan is het natuurlijk wel handig dat hij zelf kan zwemmen!
Normaal gesproken, hadden we nog wel even gewacht met de zwemlessen, Thijs is natuurlijk nog maar net 4, maar ik vind het wel een prettig idee, dat voordat wij naar Oostenrijk zullen vertrekken, hij al een beetje kan zwemmen...
We zullen het zien vanmiddag, ik hoop dat het lukt, gaat het ècht niet, dan houdt het op...

Geen opmerkingen: