dinsdag 17 januari 2012

Zwemles en papierwerk

Om er maar mee te beginnen: ik heb nog geen mail teruggehad. Ik wacht het nog een dag of wat af en anders stuur ik gewoon de mail nog eens en dan ook gelijk naar het Tourismusbüro in de omgeving.

Een aantal van jullie hebben bij Facebook al kunnen lezen dat de zwemles van Thijs heel goed ging!! Waar Thijs eerst tegensputterde en niet wilde, heeft hij later zijn eigen tas ingepakt met de zwemspullen en vlak voor vertrek dook hij op de grond om te laten zien hoe goed hij nu al kon zwemmen! Hij is nog steeds helemaal trots op zichzelf en dat mag ook! Hij heeft echt goed zijn best gedaan en heeft erg veel zin in de volgende keer!

Vanochtend eerst even boodschappen gedaan en toen het huis stofgezogen en daarna...papierwerk gedaan! Bah, wat heb je toch een papierhandel van alle instanties, ik verbaas me er elke keer weer over!! Ik heb een bakje in de kast staan met ''post'' en daar leg ik steeds de dingen in, die nog opgeruimd of afgehandeld moeten worden... voor vanmorgen was het resultaat een vragenlijst van de Familienkasse invullen (jaarlijks terugkerend), 2 kopieen voor de beeindigde levensverzekering opsturen en een brief gemaakt voor de opheffing van onze bankrekening bij de Deutsche Bank. Voor de zekerheid heb ik eerst gebeld hoe ik die rekening het beste kon opzeggen: het was langskomen (in Nordhorn) of een brief sturen en daarin een nieuw rekeningnummer vermelden waar ze het tegoed van de rekening kunnen storten. Ik heb dus voor de brief gekozen en die gelijk gemaakt, Erik moet 'm nog even ondertekenen en dan kan die ook weg. Verder was het vooral veel opbergen in de juiste mappen.
Vanmiddag heb ik maar even alle mappen doorgeneusd voor zaken die eventueel voor de belastingaangifte nodig zijn....we hebben natuurlijk een verkocht huis (notariskosten), boete-rente's (geen idee of die aftrekbaar zijn) en dan nog een paar andere zaken...zo...voor nu is de boel in ieder geval weer 'bijgewerkt'.

Verder heb ik Loohuis Keukens in Weerselo ook maar weer eens gebeld (minstens de 3e keer)....de fronten zijn er nog steeds niet!!! Dit keer deed de man heel verbaasd en 'dacht' dat de fronten allang geleverd waren....dit bewijst maar WÉÉR eens dat je er gewoon beter nooit iets kunt aanschaffen...de fronten zijn namelijk 3 maanden geleden al besteld...

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Karin,

Niet zo ongeduldig ;) het tempo ligt hier wel wat lager. Ook geen idee hoe groot die gemeente is waar de brief heen is. Hier is het maar klein dan komt het sneller meteen bij de juiste persoon terecht.

Administratie... vorige week ben ik er ook weer eens aan begonnen. Inmiddels heb ik heel veel stapeltjes die ik alleen nog in ordners hoef te doen. Ik maak ook altijd de brieven vorige week had ik er wel 5 voor Roel om te tekenen.

Groetjes Corine