dinsdag 14 februari 2012

Mail

Vanmorgen heb ik het huis stofgezogen en een was weggewerkt, dus het gaat de goede kant op, samen met de paracetamol, dat wel. Het enige wat nog niet af wil zakken, is mijn keel....die amandelen blijven dik, maar niet extreem pijnlijk.

Vanmorgen kreeg ik een mail uit Oostenrijk, van Karin van Haus Kathan (klik op deze link). Ze vertelde dat ze een mooi huis te koop had zien staan bij een site...het is dan wel een koophuis, maar wie weet willen ze het wel eerst verhuren! Het huis kun je zien op: http://www.emotion-immobilien.at/DE/villach_land_haeuser_immobilien.html Het huis heeft de perfecte ligging, het is een Zweifamilienhaus, het heeft twee ingangen...maar het is ook geschikt als één groot huis.
Wauw, ik vind het geweldig! Al was ik wel gelijk bang dat het boven ons budget zou vallen, qua koopprijs en waarschijnlijk ook als huurprijs...áls ze het al zouden willen verhuren. Maar goed: niet geschoten is altijd mis! Ik heb dus gebeld. Ik kreeg een mailbox die ik in heb gesproken. Intussen kon Karin mij de verkoopprijs al mailen, die bij een andere site er wel bij stond en inderdaad ligt het nogal boven ons budget...
De meneer belde een poosje later netjes terug, ik heb hem het verhaal uitgelegd en gevraagd naar de huidige verkoopprijs (die inmiddels lager is dan dat Karin mij doorgaf) en gevraagd of er ook een mogelijkheid zou zijn om het huis te huren in eerste instantie. In principe is dat er niet, hij zei dat het misschien wel zo zou kunnen zijn, als je een huurcontract af zou sluiten met de garantie dat je het huis ook daadwerkelijk koopt na verloop van tijd....nou ja, dan kun je het beter gelijk kopen lijkt mij, dus dat is voor ons geen optie, vooral omdat het een stuk boven ons budget ligt. Erg jammer allemaal, maar ook deze meneer heeft mijn naam en telefoonnummer en email-adres genoteerd en zodra hij iets 'hoort', zal hij mij dit doorgeven!

Zo zie je maar weer: geweldig al die hulp!! Karin, nogmaals bedankt!!

Geen opmerkingen: