zaterdag 18 februari 2012

Zwemles, keukenmachine en allessnijder

Een hele druilerige zaterdagochtend, bah!
Erik is nu met Thijs naar de zwemles. Eindelijk kan Thijs weer zwemmen, zijn hak ziet er erg mooi uit en is niet meer rood, eindelijk. Thijs had er in elk geval weer zin aan!!
Vanmiddag misschien nog even naar een optocht kijken...ligt wel een beetje aan het weer natuurlijk, ik laat me niet nat regenen (haha, geen echte die-hard carnavalsvierder dus!).

Inmiddels ben ik een zoektocht begonnen...naar een keukenmachine en een allessnijder!! Mijn eigen handmixer is niet al te best meer en aangezien het mij ook wel erg handig lijkt, dat je niet steeds zo'n apparaat vast hoeft te houden als je iets wilt mixen/kloppen èn aangezien ik toch wel broden wil gaan bakken, zoek ik nu een goede keukenmachine...pfffff, waarom hebben ze er in hemelsnaam zóveel gemaakt? Belachelijk gewoon, de ene heeft dit, de andere dat, de ene kan net iets meer, de andere heeft meer accessoires... Ik let vooral op de inhoud van de kom en dat deze van rvs is en op hoeveel deegcapaciteit de machine heeft, dat verschilt nogal. Tja en dan kom je bij de verschillende merken terecht...welke zal goed zijn en welke niet, ik heb reviews gelezen, maar ja, daar schiet je niet echt mee op!! Niet onbelangrijk is ook, dat ik er geen honderden euro's voor over heb...en dan vallen er gelukkig al wel een paar merken af!
Ik heb inmiddels wel een keukenmachine op het oog...dat scheelt alweer en dan ga je prijzen vergelijken en blijkt het, dat voor exact dezelfde machine gewoon een prijsverschil bij winkels zit van € 50,-!!!!

Een allessnijder hebben we het ook al vaker over gehad. Ik heb nu geregeld ongesneden broden in huis, omdat er hier in sommige winkels gewoon geen gesneden broden zijn...pfff, ik kan niet bepaald recht snijden, dus dan heb je een idee hoe het brood er aan het eind, gesneden uitziet!! Haha, gelukkig verandert de smaak er niet door! Het lijkt mij, vooral ook voor in Oostenrijk, ook wel handig (en misschien ook wel gunstiger) om bijvoorbeeld vleeswaren aan een stuk te kopen...het moet dus wel een allessnijder zijn.
Wij zijn allemaal goede broodeters en daardoor gebruiken we ook best veel vleeswaren en kaas, dus ik ga ervan uit, dat zo'n apparaat goed benut zal worden!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Karin,

Het gesneden brood in Oostenrijk is ongeveer dubbel zo duur als het ongesneden zijn we achter gekomen.

Wij hebben zelf zo'n allessnijder gekocht op de vlooienmarkt toen we hier net woonden en het prijsverschil nog niet eens in de gaten hadden. Heel simpel ding maar hij doet het nog steeds voor 12 euro.

Toevallig vandaag bij Mediamarkt geweest om te investeren in een klein vrieskistje. En daar staat het vol met die dingen waarom maken ze er niet gewoon 2 of 3 of zo inderdaad veel te veel keuze.

Ook nog even staan kwijlen bij de keukenmachines... Weet al wel mijn moederdagkado een weegschaal die per gram of 2 gram weegt die ik nu heb, weegt niet nauwkeurig genoeg.

Succes met je zoektocht.

Groetjes Corine