donderdag 8 maart 2012

Pietje Precies

Luuk blijft nog steeds flink slijm ophoesten, hij heeft gelukkig geen koorts en hij is actief en speelt lekker, maar je kunt hem vanmorgen behoorlijk zwaar horen ademhalen. Ben blij dat de afspraak met de longarts er is. Thijs knapt goed op, het enige waar hij nog last van heeft, is dat hij meerdere keren op een dag flink afknapt, maar verder gaat het goed.

Zoals ik al enigszins verwacht had, hebben we nog geen telefoontje ontvangen over de huurwoning in Stadelbach, dat wordt vandaag zelf bellen...

Voor de kinderen is voor een aantal dagen onderdak geregeld! Beide ouders nemen de taak weer op zich, in principe allebei voor twee nachten en dit keer niet bij ons in huis, maar we brengen ze naar onze ouders toe. Zo kunnen wij wat makkelijk vertrekken op een tijdstip wat we willen en zo kunnen wij ook een stukje relaxter vertrekken.
In oktober hadden we natuurlijk net de week ervoor de hele verhuizing gehad, we hadden dus nog maar een week in het nieuwe huis geslapen, ik had ervoor gezorgd dat alle dozen uitgepakt waren, alles was extra schoon en opgeruimd, de voorraadkast stond VOL, de diepvries zat vol...de kinderen konden dus op hun eigen plek blijven en hebben er weinig last van gehad (van de verhuizing en onze trip), maar wij zelf daarentegen waren gesloopt en bij thuiskomst hebben we eerst weer even nodig gehad om het weer ons eigen plekje te laten zijn, er leven natuurlijk andere mensen in het huis, met andere gebruiken en gewoontes. En ik ben nogal een euh...Pietje Precies (ik ken mezelf best wel) en ik kan het mezelf best weleens moeilijk maken, maar al met al hebben we een behoorlijk poos nodig gehad om weer bij te komen.
Dit keer hopen we het dus anders aan te pakken en al wat uitgeruster te vertrekken en niet steeds van te voren te denken: ''oh, is er genoeg te eten in huis?'' of ''We moeten boven nog even een bed in orde maken waar we zelf nog even een paar uur kunnen slapen (we zijn in de nacht vertrokken en ouders sliepen in ons bed)'' of het feit dat ik ALLE wasgoed van te voren weg wilde hebben (ook het strijkgoed), want ik wilde absoluut niet hebben, dat onze ouders ons wasgoed zouden hoeven wassen... Nou ja, dat dus.
Dit keer brengen we de kids dus op de zondagmiddag weg en kunnen wij vervolgens onze gang gaan.

Geen opmerkingen: