zondag 4 maart 2012

Thijs en Luuk

Wat een heerlijk weertje vandaag zeg, de zon is er! Ik heb al wel gezien in de weersberichten, dat we er van moeten gaan genieten...het blijft niet lang zo.
Erik is vanmorgen met Jordy en Luuk naar de verjaardag van onze zwager geweest. Ik ben met Thijs thuis gebleven. Thijs ziet er nog steeds niet goed uit, hij heeft geen koorts, alleen een wat zere keel en af en toe hoofdpijn, maar die verdikking in zijn gezicht en die vlekjes? Geen idee waar dat vandaan komt, als hij buiten is, lijkt het weg te trekken, maar zodra hij binnenkomt, verschijnen ze weer. We hebben geen aparte dingen gegeten, dus of het met een allergie te maken heeft, weet ik ook niet. Die vlekjes zitten ook op de rest van zijn lichaam...gelukkig is hij er niet echt ziek van, hij is wel moe, maar we hebben vanmorgen een potje op de WII gespeeld, hebben samen wat gedronken en gegeten en zijn toen op de fiets gestapt en hebben lekker een stukje gefietst. Toen we in huis waren heeft Thijs aan tafel geknutseld en ik achter de laptop gezeten.

Het gaat goed hier...Luuk is inmiddels ook weer terug bij af, hij hoest veel, heeft totaal geen energie, piept vanuit zijn longen...pfff, toen ze vanmorgen terugkwamen van de verjaardag, is Luuk regelrecht naar de bank gegaan en erop gaan liggen, hij heeft geen trek...het schiet zo niet op en daarom ben ik van plan om morgen met hem naar de dokter te gaan en dit keer wil ik niet gelijk weer ''alleen'' een kuur voor hem, maar ik wil eens naar een longarts, laat de Kinderarts maar een verwijzing geven. In de afgelopen maanden heeft Luuk zo vaak zijn anti-allergikum nodig gehad en daarnaast de slijmoplosser en ook al een paar kuren gehad, we kunnen hem wel volstoppen en het helpt ook wel, op dat moment, alleen binnen een paar weken is het weer terug. In 2010 heeft hij één keer een lichte longontsteking gehad en één keer er tegenaan gezeten en vorig jaar hetzelfde verhaal...al die keren verdwijnt zijn energie en eetlust! Ik weeg en meet de kinderen eens in de zoveel tijd. Luuk is in de afgelopen vier maanden wel in de lengte gegroeid, maar zijn gewicht is alleen maar afgenomen...lijkt me niet helemaal normaal voor een kind van zes.

Kortom...het gaat goed hier...maar niet heus.

Geen opmerkingen: