dinsdag 24 april 2012

Bank, werk en dagdromen

Volgens mij had ik vergeten te vermelden dat bank 3 vrijdagmiddag terug heeft gebeld. Deze bank kwam eigenlijk met hetzelfde verhaal als bank 1. Zodra Erik twee tot drie maand werkt in Oostenrijk, willen ze ons wel een lening geven...alles ziet er wederom prima uit, het huis, de papieren etc. ze hebben een berekening gemaakt met een gemiddeld loon en alles kan wel, alleen de onzekerheid van het niet hebben van een vaste baan, zorgt ervoor dat ze op dit moment geen lening willen verstrekken, maar...nadat Erik dus een poosje gewerkt heeft, kunnen we langskomen en kunnen ze alles in orde maken...tja, daar hebben we nu dus niets aan!
We houden dus nu een beetje vast aan de uitspraak van bank 2 en we zijn druk bezig voor Erik. Vanmorgen heeft Erik weer naar het uitzendbureau gebeld, de mevrouw die Erik als contactpersoon daar heeft, kon de verstuurde inschrijving niet vinden....grrrrrr, Erik belde mij dus op, of ik die mevrouw even een mail wilde sturen met de precieze contactgegevens van Erik, want dan zou ze de inschrijving wel terug kunnen vinden...nou ja, dat heb ik dus gedaan, via hun site èn via een gewone mail.... Vorige week zei de mevrouw, dat ze zonder inschrijving niets kon doen en vanmorgen zei ze doodleuk dat Erik eerst persoonlijk langs moest komen, voordat ze verder kon helpen....aaaaaarrrrggh.
Infineon daar heeft Erik ook naar toe gebeld en daar heeft hij nu een contactpersoon doorgekregen, alleen zat die vanmorgen niet op zijn plek, daar belt Erik later nog naar toe.
Kijk, als ze bij Infineon nu ook eerst een persoonlijk gesprek willen, dan kan Erik er wel naar toe gaan, dan zou hij zowel naar het uitzendbureau als naar Infineon kunnen gaan...even afwachten dus, wat ze daar zullen zeggen...

Voor mezelf heb ik ook een beetje rondgeneusd op internet, kijken welke baantjes er in de omgeving zoal zijn. Zodra ik voor mij kijk, in de omgeving van Villach, stuit ik voornamelijk op voltijd banen in de boekhouding/administratie...dat is natuurlijk niet de bedoeling...ik hoef zelfs niet eens in mijn 'oude baan' terug, ik doe graag ook wat anders, vandaar dat ik ook in Bad Bleiberg zelf heb gekeken, bij het hotel. Op de site hebben ze ook banen staan, alleen dan wel allemaal 'hoge' functies...er zullen toch ook kamers schoongemaakt moeten worden? Nou ja, zodra we er wonen, dan wil ik persoonlijk langs gaan, net als bij andere hotels/Pensions in de omgeving. Het mag van mij schoonmaakwerk zijn of als hulp bij het ontbijt bijvoorbeeld. Als kassière in een supermarkt (heb ik jaren als bijbaantje gedaan) vind ik ook leuk! We zien het wel!!

Voor nu is alles dus nog totaal onduidelijk...al kriebelt het natuurlijk wel om verder te denken...te dagdromen....ik zie onszelf er al helemaal wonen! Tja en als we dan de bovenverdieping als appartement gaan verhuren, dan moet je natuurlijk ook een eigen site hebben. Vandaar dat ik al even bij Karin (Haus Kathan) na heb gevraagd, hoe zij aan de site is gekomen...want daar heb ik dus echt geen idee van, hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Karin kon melden dat ze de site zelf heeft gemaakt!! Wauw....
Ik ben dus al helemaal aan het bedenken wat er allemaal vermeld zou moeten staan in de site, waar je aan zou moeten denken, wat je absoluut niet moet doen....erg hè, we hebben het huis nog niet eens....

Geen opmerkingen: