donderdag 26 april 2012

Grundschule, brood, mail, BKR.......

Waar zal ik beginnen....pfffff, wat een ochtend zeg!
Ik ben vanmorgen begonnen om bij de Grundschule hier, naar de secretaresse te lopen...ik kreeg gisteren te horen dat de juffen van de Kindergarten een bijeenkomst hadden gehad over de klassenindelingen voor de nieuwe klassen, na de zomer. In principe zal Luuk in zo'n klas terecht komen, als er met de emigratie bijvoorbeeld opeens iets anders verloopt dan we hopen. Nu waren de juffen van de Kindergarten zo vrij geweest om te zeggen: ''oh, Luuks familie emigreert naar Oostenrijk, die kun je dus wel doorstrepen...''
Ik vind dit nogal euh...raar, zeg maar. Natuurlijk zijn wij in volle gang met alles, maar nog niets is 100% zeker en  als het dat wel is, ben ik de eerste die Luuk zal afmelden voor de Grundschule...en niet de Kindergartenjuffen!! Nou ja, vanmorgen heb ik dit dus even rechtgezet en duidelijk gezegd dat IK degene ben, die Luuk afmeldt en niemand anders!!

In huis gekomen heb ik eerst een brooddeeg klaargemaakt om te laten rijzen en toen de laptop opgestart. Ik moest nog het een en ander regelen voor de 'Wohnungsansuche' in Treffen, die laten we nog gewoon doorlopen, maar daar moest nog iets aangepast worden, dat heb ik dus eerst gedaan.
Toen kreeg ik een mail van de organisatie die de inschrijvingen van Infineon verwerkt. Ik had gisterenochtend voor de zekerheid een mail gestuurd, dat we alle papieren van Erik per mail gestuurd hadden en als ze nog niets ontvangen zouden hebben, of ze dat dan even wilden melden.... die melding kwam dus van een mevrouw...''we hebben niets ontvangen...'' via de site waarmee ik de boel verstuurd heb, heb ik een bevestiging gekregen, dat de mail goed is overgekomen en zodra ze de inhoud zouden downloaden bij de organisatie, dan zou ik wederom een mail ontvangen. Ik wist dus, dat ze de hele handel nog niet gedownload hadden. In plaats van weer mailen, heb ik de mevrouw van de mail gebeld en nee, ze hadden echt niets ontvangen...ik zei dat ze een mail moesten hebben, waarin ze iets konden downloaden...dit werd ontkent...de mevrouw vroeg dus, om alles opnieuw te versturen, maar nu rechtstreeks naar haar....zo gezegd zo gedaan, ik heb alleen wel deze mevrouw gezegd dat ik direct alles nogmaals op de mail zou zetten, maar dat ik graag van haar persoonlijk een bericht wil ontvangen, zodra alles over is. Ik heb de hele handel dus nogmaals op een rij gezet en verstuurd, direct kreeg ik weer van de site een bericht dat alles goed was overgekomen en net toen ik dat bevestigingsmailtje door wilde sturen, kreeg ik een mail, dat de organisatie inmiddels ook alles gedownload had....en een paar minuten later stuurde de betreffende mevrouw dus netjes een mail, dat ze alle ontvangen hadden en de inschrijving van Erik nu compleet hebben....Pffffff, wat een organisatie zeg.....

Ik wil alle contacten, van zowel bank als huiseigenaar, warm houden, vandaar dat ik de bank vanmorgen een mail heb verstuurd met het hele verloop van het zoeken naar werk. Deze meneer blijft echt heel vriendelijk steeds en stuurt ook steeds vlot een bericht terug, dat hij het helemaal goed vind gaan en dat hij er vertrouwen in heeft, dat Erik op deze manier snel een baan zal vinden....toch fijn om te horen.
Daarna heb ik ook maar even weer een mail naar de eigenaar van het huis gestuurd. Ook hem heb ik het hele verhaal uitgelegd en verteld hoe het er voor staat.

Toen ik in de brievenbus keek, was daar eindelijk mijn eigen Schufa-auskunft binnen....tjonge, daar heb ik ook eerst weer achteraan moeten bellen...maar nu is het er! Ook waren van Erik en mij de BKR registraties er en er stond wat op! Iets van de Lage Landen en ik had werkelijk waar geen idee waar dit over ging, er stond ook bij, dat het nog niet beëindigd zou zijn....dus...weer de telefoon gepakt en navraag gedaan. Het blijkt dus, dat dit met de lopende rekening te maken heeft, bij de bank. Bij het soort rekening wat wij hebben, een gewone betaalrekening, mag je dus een bedrag in het rood staan, daar hebben wij dus nooit om gevraagd, maar dit een standaard....en ook al maak je er geen gebruik van, dit komt wel bij de BKR in de registratie te staan...fijn!! Het is geen hoog bedrag en het kan dus eigenlijk ook geen kwaad dat dit er op staat, maar ik vind het wel schandalig DAT dit zo kan!!! Echt, dus zonder dat je ook maar ergens vanaf weet, zorgt een doodgewone betaalrekening ervoor, dat je een registratie hebt.
Ik weet nog, dat dit eerder op een andere manier gebeurde. Zo'n 15-20 jaar geleden, toen ik een eigen pinpas kreeg en dus zelf kon gaan pinnen, schrok ik me een keer rot bij de automaat, mijn saldo was ruim 2000 gulden hoger dan dat ik wist!! Ik ben gelijk naar binnen gegaan (ja, zo was ik dus toen al) en heb verhaal gehaald. Het bleek dat dit nieuw was en bij het soort jongerenrekening wat ik toen had, mocht je standaard 2000 gulden in het rood staan en om te weten hoeveel je dus kon besteden, werd dit voor het gemak maar gelijk bij je eigen saldo opgeteld!!!!!!!!!!!!!!! Per direct heb ik dit laten veranderen en kon ik dus toen geen cent meer in het rood staan en dat vond die mevrouw van de bank geen goed idee....nou, ik wel, ik wil het niet en daarmee punt!
Hoe kan het toch dat veel jongeren zoveel schulden hebben?

Geen opmerkingen: