woensdag 30 mei 2012

CVZ, Infineon, website, buggy en vriendjes...

Een nieuwe dag, enigszins afgekoeld....
Nog steeds, als ik er over nadenk, gaan me de haren overeind staan...een doorschuifpolitiek...struisvogelpolitiek....het hele CVZ...bah!
Maar goed, ik heb vanmorgen eindelijk de Krankenkasse in Duitsland aan de telefoon gekregen, dit lukte gisteren niet en vanmorgen heb ik het één poging gegeven, anders was ik erheen gereden. Ik heb de meneer gesproken en hij is zo vriendelijk het gevraagde briefje direct te faxen naar de CVZ, al vertelde hij er wel bij, dat hij geen flauw idee had, waarom ze nu weer dit briefje nodig zouden hebben...het bleek dat zij ook al vaker aanvaringen hebben gehad met de CVZ. Een goede twee uur later belde de meest klantvriendelijke vrouw van de CVZ, ze had het briefje ontvangen en ze maakt het in orde, ze vroeg of ze verder nog van dienst kon zijn...grrrrr...snel die telefoon ophangen.....
Ik hoop voor nu, dat het met Krankenkasse, Menzis en CVZ even klaar is....

Gisterenmiddag heeft Erik het telefonische gesprek gehad met Infineon....pffff, dat begon anders dan gehoopt! Om 16.00u zouden ze bellen, Erik is om 15.00u van zijn werk vertrokken en rijdt er normaal zo'n 35-40 minuten over....om 15.33u ging de telefoon: ''ik sta in de file!'' Echt waar, Erik staat bijna nooit op dat punt in de file, maar hij dacht nu dat het handiger zou zijn om verder te rijden over de autobaan en niet om er een afslag eerder af te gaan en binnendoor te rijden, wat Erik normaal wel doet. We hebben afgesproken dat Erik iets voor 16.00u weer zou bellen, als hij nog steeds in de file zou staan, zodat ik het zou weten hoe laat hij ongeveer thuis zou kunnen zijn. 15.55u belt Erik weer...staat nog steeds in de file, wel dicht bij de afslag, maar hij kan gewoon niks!
Klokslag 16.00u belt Infineon. Ik heb de meneer uitgelegd hoe het zit en dat Erik zich op dat moment helemaal op zat te vreten in de auto en dat hij er vreselijk van baalt, de meneer reageerde vrij luchtig en vroeg of hij dan om 16.30u nog een keer kon bellen!! Pffff, heel graag natuurlijk, dat is heel vriendelijk van u, heel erg bedankt... (haha, bla bla...)
Erik komt uiteindelijk tegen 16.15u thuis, eerst een mok (wel nodig) koffie gedronken en is klaar gaan zitten aan tafel met pen en papier. Om 16.30u belden de meneren weer op, het bleken dus twee heren te zijn, via een intercom.
Ze vroegen Erik zijn hemd van zijn lijf, allemaal werkgerelateerd, een echt sollicitatiegesprek. Erik heeft ook het een en ander aan hen gevraagd, omdat er in de folders (boeken) die Erik mee heeft gekregen de laatste keer, niet heel veel informatie stond. Ze vroegen of Erik echt geinteresseerd is en ook waarom we naar Oostenrijk verhuizen etc. Ze vonden het wel prettig dat Erik ook verschillende dingen van Infineon wilde weten. Tot slot vroegen ze Erik twee vragen, echt op het werk van Infineon gebaseerd en op de ene vraag kon Erik gedeeltelijk antwoorden en op de andere niet, omdat het werk binnen Infineon nu eenmaal wat 'fijner' is (op elektro-gebied). De heren vonden het niet zo erg, dat Erik niet helemaal het juiste kon antwoorden: 'alles is te leren'.
Eriks gevoel is dubbel en het is nu echt afwachten, wat de heren gaan beslissen. Als het goed is, komt er een mail met het antwoord...

Verder heb ik vanmorgen naar de stroommaatschappij gebeld en naar de watermaatschappij, daar is niets moeilijks mee te doen, alleen op het laatst de nieuwe meterstanden doorgeven en het nieuwe adres en dan komt de afsluitende afrekening in Oostenrijk. Ook het GEZ (voor kijk- en luistergeld) heb ik gebeld en die vragen een schriftelijke uitschrijving, die ik gelijk klaar heb gemaakt.
Vandaag heb ik al twee enveloppen op de bus gedaan, een opzegging van iets wat uiteindelijk nooit gelopen heeft (betrekking tot de nooit in gebruik genomen hypotheek) en een wijzigingsformulier voor de Familienkasse.

Zo is er dus al wel weer het een en ander geregeld!! Tussendoor nog even de badkamer gepoetst, ach, dat moet ook gebeuren!

Gisteravond weer even gespiekt 'achter de schermen' van de website. Ik heb er al een paar keer rondgeneusd en eerst zag het er uit als abacadabra, maar nu komt er voor mijn gevoel al iets meer duidelijkheid, door gewoon van alles te openen en in te kijken. De broer van mijn schoonzus maakt het voor mij 'gebruiksvriendelijk' ofwel 'gebruiksklaar'. Ik heb er al zin in om ermee aan de slag te gaan!!

Erik heeft gisteren het fietszitje verstuurd, die hebben we via Marktplaats verkocht en morgen neem ik onze oude buggy (grote met zwenkwielen) mee naar de Kindergarten, ik heb deze al meerdere keren op de Marktplaats gehad, maar daar komt geen reactie meer op, hij is natuurlijk ook wel goed gebruikt voor drie kinderen en heeft bossen en strand overleeft...hahaha. Ik kreeg het erover op de Kindergarten en vroeg of ze belang hebben bij een buggy voor de Krippengruppe (0-3 jaar)...ze verslijten daar menig 'afdankertje' en zijn er heel blij mee, dus die is morgen ook weg!

Zo langzamerhand komen er steeds meer 'Freundeblätter' van de jongens terug, de blaadjes die de jongens hebben uitgedeeld op de Kindergarten en op school, in plaats van een vriendenboekje rond te laten gaan. Het is erg mooi om te lezen wat erop geschreven wordt, wat ze onze jongens allemaal toewensen in de toekomst....(daarmee komt voor mij de boodschap eigenlijk ook pas echt binnen, de tranen wellen af en toe wel op...) en de mooiste tekeningen en foto's worden erop gemaakt of geplakt, echt mooi!! Ik weet zeker dat ze dit af en toe nog wel eens terug zullen kijken....met name Luuk, want die heeft eergisteren (na mijn vraag of hij wel zin had om te verhuizen...) aangegeven dat hij er eigenlijk niet zoveel zin in heeft....''want dan mis ik mijn vriendjes allemaal....'' (en hij noemde de betreffende vriendjes allemaal bij naam op).
Ik kan niets anders doen, dan hem daarin gelijk te geven en toch ook gelijk aangeven, dat alle vriendjes een mooi blad voor Luuk gemaakt hebben, met foto's en ook de goede adresgegevens, emailadressen... en dat in Oostenrijk ook heel veel kindjes naar de Volksschule gaan, in zijn klas en daar zullen ook vast weer nieuwe vriendjes gemaakt worden...

Geen opmerkingen: