zaterdag 2 juni 2012

Rommeldag!

Rommeldag vandaag! Vanmorgen eerst begonnen met het deeg voor een witbrood klaarmaken, toen ontbeten, daarna verder met het deeg. Erik is al met de jongens naar boven gegaan en zijn met de lego begonnen...Ieder een leeg krat mee en lego verzamelen...tjonge, Luuk toverde overal wat weg: uit de vensterbank, uit alle bureau-lades en ook uit alle bakjes van de bureau-lades, van het schap...zijn krat zat tot de rand toe vol met gebouwde en half afgebroken auto's en andere bouwwerken. Ze mochten allemaal twee gemaakte bouwstukken bewaren en heel laten, de rest moest allemaal afgebroken worden.
Jordy is er, onder hevig protest, uiteindelijk ook aan begonnen...nadat ik gedreigd had, dat ik anders ALLES al op de zolderruimte zou zetten en dat hij dus helemaal niet meer met lego zou kunnen spelen.
Thijs dacht: hé, een leeg krat! Die zal ik eens even volpakken met mijn speelgoed en hij wilde al aan het grote inpakwerk gaan beginnen, toen hij door kreeg dat het alleen om lego ging, was het niet interessant meer.
Zoals altijd wordt de troep eerst veel groter... een grote ontplofte bom was het op Jordy's kamer!
De jongens hebben een hele poos meegeholpen en toen waren ze het zat...het was ook mooi weer, dus ze mochten naar buiten om te spelen.

Erik is met Thijs naar de zwemles gegaan en toen kon het brood in de oven en heb ik mijn broer even gebeld: informatie over welk soort lak/beits we het beste op het balkon kunnen smeren in Oostenrijk. Op dit moment staat namelijk een beits in de folder bij de bouwmarkt in Nederland, maar dit blijkt net niet het goede te zijn. Door het geklets aan de telefoon, vergat ik mijn brood....gelukkig is het goed gegaan, we hebben het vanmiddag ook al gegeten en het is alleen een flink knapperige korst geworden, maar dat is juist lekker!

Na het brood eten weer naar boven en verder met de lego, ook de jongens weer even mee naar boven, het is tenslotte hun eigen 'troep', helpen dus! Ook nu mochten ze na een poosje weer naar buiten...tjonge zeg, wat hebben ze wat verzameld!! Wij hebben alles in sorteerkratten, dus als er nog maar één auto uit elkaar gehaald wordt, dan heb je al ontzettend veel verschillende onderdelen, laat staan dat er een stuk of 20 bouwwerken uit elkaar gehaald worden van een complete lego treinbaan tot auto's, huisjes, graafmachines, helicopters... Het is lego van nu en lego van ruim 30 jaar oud (van zowel Erik als van mijn broers), genoeg dus...

Onder het afbreken stonden opeens mijn ouders voor de deur! Tijd dus voor koffie, helemaal niet erg, even wat anders...de jongens hadden helemaal geen tijd om er gezellig bij te komen, die waren bij buurtkinderen achter het huis (haha, waarschijnlijk bang, dat zodra ze thuis zouden komen, ze wéér moesten helpen...). Gelijk hebben we weer het een en ander besproken voor de heenreis en over de spullen die er in de auto mee 'moeten'. Mijn moeder neemt nu ook de naaimachine mee in de auto, zodat ze eventueel onze huidige vitrage nog kan 'vermaken' om ze in Oostenrijk weer te kunnen gebruiken. Ik had gisteren mijn vader gevraagd of hij de overnachting voor de heenreis wil boeken bij het 'vaste' overnachtingsadres van mijn ouders (zelf zijn we er inmiddels ook al een paar keer geweest). Vandaag vertelde mijn vader dat dat ook al geregeld is!
Toen mijn ouders weg zijn gegaan, heeft mijn moeder de snoephartjes en het inpakcelofaan meegenomen, zodat zij nu de pakjes klaar gaat maken, die de jongens op de laatste schooldag zullen gaan trakteren, scheelt mij/ons weer werk, want het gaat wel om 75 pakjes....

Geen opmerkingen: