woensdag 17 oktober 2012

Een heerlijk dagje!





Gisterenmiddag was het gewoon een heerlijk rustige middag!
Na Jordy's huiswerk hebben we eerst wat gedronken en toen probeerde de moeder van Jordy's vriendje uit Duitsland te skypen, maar dat ging niet helemaal goed, dus zij heeft het later (gisterenavond) nog eens geprobeerd en toen ging het wel. Ik zag op dat moment dat mijn moeder online was, dus ik heb de jongens op een rij gezet achter de laptop en we hebben geprobeerd. Haha, je weet (ook al is er iemand online) natuurlijk nooit zeker of er aan de andere kant ook gereageerd wordt! Zowaar, mijn moeder was in de keuken, maar had het gehoord! We hebben dus even gezellig geskypt! Mijn vader moest werken (jaja, hij is met pensioen...), maar kwam toevallig ook even langs, dus ze konden ook even met opa kletsen! Thijs vroeg opeens tijdens het gesprek: ''Wanneer komen jullie weer eens een keer hier?''
Mijn moeder vroeg, wanneer ze dan volgens Thijs moesten komen, Thijs dacht even na en zei toen: ''over zes dagen!''
Tja, dat is natuurlijk lastig...Thijs hoor je eigenlijk niet vaak over het missen van iemand, bij hem komt het dus op het moment als hij iemand ziet... Maar voor Thijs is het daarna ook goed, het is niet dat hij na het skypen erover blijft praten, nee, hij heeft het gezegd of gevraagd en dan is het goed voor hem. Hij uit zich in elk geval wel.
Na de skype waren ze zowaar eensgezind en ze wilden kleuren/knutselen! Er werd dus van alles aangesleept naar de keuken en ze hebben toch zeker een uur aan tafel gezeten en allerlei mooie kleurplaten en tekeningen gemaakt! Het was een verademing! Geen geruzie, ge-ren, geschreeuw...heerlijk!

In die tussentijd heb ik voor het eerst een 'Hörnchenauflauf' gemaakt...ik heb ooit Macaroni Carbonara geprobeerd....dat was geen succes...dus het was even afwachten hoe dit zou gaan smaken, maar het viel goed! We vonden het allemaal lekker! Het is iets lasagne-achtigs, maar dan met macaroni. Je maakt een saus van gebraden gehakt met water en een zakje kruiden, je giet dit over de ongekookte macaroni in een schaal, crème fraiche en geraspte kaas erover en een half uur in de oven! Lekker makkelijk dus en nog lekker ook! De volgende keer doe ik er alleen wat meer ingrediënten bij in en ik moet een grotere schaal nemen...was even vergeten dat de macaroni uitzet...maar zelfs Thijs heeft twee keer opgeschept, dat zegt genoeg!

Geen opmerkingen: