zondag 14 oktober 2012

Pechdag...

Gisteren was het een dag...een pechdag mag je wel zeggen! En dan met name voor Erik...
De radiator in de gang, daar was de draaiknop niet helemaal goed van, dus die heeft Erik eerst gerepareerd en ik heb gelijk gevraagd of hij even dat gat wilde boren, zodat de kabel van de televisiebox door de muur zou gaan en niet meer door de deuropening, dan kan namelijk de deur van de woonkamer weer gewoon dicht. Erik haalde dus ook de grote boormachine erbij en begon te boren....tijdens het boren, zag hij opeens een vonkje in de muur...en toen de boor uiteindelijk uit de muur kwam, zat er electradraad omheen gedraaid...shit. Erik verwachte dat het ging om stroom voor de bovenverdieping, dus hij zei: we komen er vanzelf wel achter, waar geen stroom is!
Wat later is Erik, samen met Jordy, in de keuken boven verder gegaan met de tegels van de muur afhalen. Die tegels zijn in cement gezet, dus dan heb je een idee, hoe vast ze zaten...
Erik is (bijna) altijd van de veiligheid, veiligheidsschoenen, handschoenen waar nodig, veiligheidsbril, oordoppen...dus Jordy moest in elk geval laarzen aantrekken, toen hij wilde helpen. Met een boorhamer (of iets dergelijks) en Jordy met hamer en beitel gingen ze aan de slag. Ik was in de keuken en hoorde al vrij snel een langere pauze in het werk...ja hoor, daar kwam Erik aan: kun je me even verbinden? Erik had zonder handschoenen de tegels in een emmer willen doen en had zich gesneden aan een tegel...een flinke snee in zijn vinger. Ik heb hem de vinger eerst onder de kraan laten houden, schoonspoelen die handel! Je kon best een stukje in zijn vinger kijken moet ik zeggen, maar hij kon 'm nog goed buigen. We hebben enigszins ervaring, zeg maar, paniekerig worden we er niet meer van...dus nu heb ik er netjes jodium opgedaan en goed verbonden met gaas en leukoplast.
Erik is weer verder gegaan met het werk.

Ik wilde tomatensoep gaan maken en was inmiddels al balletjes aan het draaien en had er al een pan water voor opgezet. Toen ik de balletjes klaar had, vernam ik dat de pan nog steeds niet warm was! Toen zag ik ook geen lampje bij de kookplaat, ik probeerde de oven, die deed het ook niet: dát was dus blijkbaar het geraakte stroomdraad!
Erik was niet blij...dat moet natuurlijk gerepareerd worden en het gaat om de kookplaat, dus je kunt er niet gewoon even een kroonsteentje tussen zetten...er moest nieuw draad getrokken worden! Balen, hij wilde juist een flink begin met de keuken maken! Maar goed, ik heb de Etageheizung aangestoken, zodat ik daar in elk geval de balletjes op kon laten koken en zo kon Erik eerst boven de boel verder glad maken. Tegen het middageten hadden ze de muur boven kaal en ik hoorde dat Jordy een zere teen had...Erik had er een tegel op laten vallen en ook zijn eigen teen was niet gespaard gebleven....

Tja, gisterenmiddag heeft Erik dus alle stroom eraf gehaald, de meterkast zover klaargemaakt om de draden op de goede plek door te kunnen halen en de oven eruit gehaald en toen hebben we samen nieuwe draden getrokken (een elektromonteur heeft gelukkig de materialen wel thuis liggen...), gelukkig werkte dat allemaal wel mee (al moest ook het draden trekken twee keer, omdat één draad net te kort was...). De hele handel kon opnieuw weer aangesloten worden, alles weer opgeruimd worden en stofgezogen...en toen was de middag zo'n beetje alweer om! Een behoorlijk pechdag dus!!

Vanmorgen gaan we op koffievisite bij mede-emigranten! We kennen elkaar alleen nog maar via het forum en Facebook, dus straks zien we elkaar voor het eerst, leuk!!

Geen opmerkingen: