vrijdag 19 oktober 2012

Subsidie, slaapbank, Mellerofen, Skype

Gisterenochtend ben ik, nadat ik de jongens weg heb gebracht, eerst even langs de gemeente gegaan. Voor de maandelijkse Kindergartenbijdrage (en die is niet mis...) krijgen wij een subsidie. Dat wordt berekend naar het loon wat er binnenkomt en aangezien ik niet werk, is dat dus in het voordeel voor de bijdrage en hoeven we in elk geval nooit het volle pond te betalen. Ze berekenen het hier keurig elke maand opnieuw (met de hand...) en daarvoor hebben ze ook dus steeds de loonbriefjes nodig. Dat heb ik ook weer even langsgebracht, een kleine moeite, want ik kan er lekker naar toe lopen! Even nog een praatje gemaakt met de meneer van de gemeente en toen ben ik doorgelopen naar de 'Bauernstand', elke veertien dagen is er van de plaatselijke boer een marktje met eigen produkten. Ik was er nog niet eerder naar toe geweest, maar ik was wel benieuwd...hahahaha, ik moest bijna zoeken naar de kraam! Er lag eigen gemaakte boter, een paar potjes kruiden, wat olie, een taart waarvan je een stuk kon kopen en een stuk spek en ham met een snijmachine ernaast....en dat was het! Ik vind het knap dat deze mensen er steeds weer de moeite voor nemen!!
Ik ben ook nog even langs de drogist gewandeld en toen weer richting huis. Het was heerlijk buiten, net als nu! Het zonnetje schijnt volop en het is kraakhelder! (de sneeuw is allemaal weg...). Gisterenmiddag stond de thermometer zelfs boven de 22 graden en dat zou vandaag ook gehaald kunnen worden, misschien zelfs warmer...

Er belde ook nog een meneer voor de tweede keer voor de slaapbank, die wij nog steeds hebben staan, hij wilde deze af komen halen. Gisterenmiddag is hij inderdaad gekomen en heeft de slaapbank opgehaald!! Weer wat ruimte erbij dus!

Wat later hebben we weer even genoten van het skypen!! Heerlijk gewoon dat je op die manier kunt communiceren! Twee vriendinnen in Nederland hebben gisterenmiddag samen wat gedronken, met de kindjes erbij en toen hebben we de skype er dus bij aangezet en waren wij er ook 'bij'! We hebben een hele lange tijd gewoon lekker gekletst, wij konden de kindjes weer even zien en de jongens konden even meekletsen, super!! Monique en Karin, het was gezellig!!

In de avond belde er een volgende meneer, ook voor de tweede keer, of wij de Mellerofen nog steeds hadden, 'ja, die staat er nog'. Dat is de 'haard' die in de woonkamer staat. Het rookkanaal is in elk geval niet goed meer en deze staat opgebouwd op een plek, waar de muur straks verdwijnt...we willen van de kamer en keuken, ter zijne tijd, één vertrek maken. Hij wilde vanochtend om 9.00u de haard komen bekijken en gelijk zeggen of hij 'm zou komen ophalen.
Vanmorgen was de meneer klokslag 9.00u hier, hij heeft de haard bekeken, drukte mij het geld in de hand en zei dat hij 'm morgenvroeg op komt halen! Prima!

Morgen gaan de laatste latten aan het balkon...niet de sierbalkjes die erop zaten, dat was een enorm karwei om die kaalgekrabd te krijgen, maar we hebben nieuwe gekocht en die heeft Erik in de garage allemaal op kleur gebracht en gaan er morgen aan. Hahaha, zelf heb ik een afspraak bij de kapper gemaakt toen ze de tijd 8.00u noemde, zei ik zonder na te denken: prima! Hmmm, dat betekend dat ik toch wel op zaterdagochtend om 7.40u op z'n laatst weg moet rijden...na ja, ben ik mooi op tijd! Ik heb nog een waslijst die ik verder wil afhandelen (boodschappen, ik heb een andere bril nodig...), dus het komt toch wel goed uit...

Geen opmerkingen: