donderdag 18 oktober 2012

Föhnwind en Telekom...

Vanmorgen alweer wat geleerd! Zodra er een 'Föhnwind' staat, zijn de kinderen rebels...
Hier in huis ging het vanmorgen alweer tekeer, ruzie om de plaats aan tafel (altijd ruzie om wie er naast papa mag zitten...zó vermoeiend...), de ene ergerde zich aan de ander, de volgende stak er weer één de gek aan, na het ontbijt begon het ge-ren in de woonkamer, na een waarschuwing gingen ze gewoon door en kwam er één brullend naar mij toe...dan ben je dus aan het verkeerde adres: een gewaarschuwd mens telt voor twee, weg dus! Ik vond het dus niet zo erg dat het tijd was om naar school te gaan!
Bij de Kindergarten aangekomen stond ik even met de juf te kletsen en de juf zei: ''het wordt vandaag waarschijnlijk een drukke dag...''. Ik vroeg haar waarom en toen vertelde ze dus, dat er nu een Föhnwind staat en dat de kinderen dan vaak erg rebels en lawaaierig zijn...ze had het nog niet gezegd, of de kinderen gingen allemaal naar hun eigen groep (vóór 8.00u worden ze allemaal in 1 groep opgevangen en daarna gaan ze pas naar hun eigen groep) en ze stuiterden langs ons heen, met een geschreeuw, er struikelden er wat over elkaar heen...(normaal moeten ze rustig lopen en niet schreeuwen, als ze over de gang gaan en dat doen ze dan ook vrijwel altijd...normaal...), de juf keek mij aan met een blik van: dat bedoel ik nu!
Hahaha, heel apart!

Het oneindige verhaal van de Telekom Duitsland is nog steeds niet ten einde... ik heb al verteld, dat wij akkoord zijn gegaan met een aflossingsbedrag...dat hebben wij netjes betaald en daarmee zouden wij van de Telekom af zijn. Niet veel later kwam er gewoon weer een rekening in de bus! De maandelijkse bijdrage hadden ze geprobeerd te incasseren en dat lukte niet, of ik het even over wilde maken...niet dus! Ik heb de rekening bij de rest van de papieren gestopt. Eergisteren kregen we een aanmaning in de bus! Er stond in dat het kon gebeuren, dat in de dagelijkse bezigheden wel eens iets vergeten wordt, maar of ik per ommegaande het bedrag (inclusief boete) wilde overmaken, NIET DUS!
Toeval of niet, maar een paar uur later kreeg ik een mailtje van ons kontaktpersoon bij de duitse Telekom, ze verontschuldigde zich voor de zoveelste keer, dat het allemaal zo lang had geduurd, maar ze had het opgelost...we hebben zelfs nog een bedrag tegoed! Maar het kon wel een langere tijd duren, voordat we dit terug zouden krijgen....ik heb haar teruggemaild over de aanmaning. Ik kreeg netjes een bericht terug dat ik deze in de papierbak kon smijten, want alles was nu in orde...we wachten weer eens af!!

Geen opmerkingen: