maandag 15 oktober 2012

Liebetig en Luuk

Gisterenochtend was het erg gezellig in Liebetig! We hebben elkaar leren kennen nu en Luuk wilde dat op een heel speciale wijze aangeven...we kwamen net aan en stonden nog handen te schudden bij de voordeur en opeens geeft Luuk de inhoud van zijn maag voor de voordeur...gezellig... Luuk heeft momenteel flink last van zijn longen en hoest daardoor erg veel en we hadden er op dat moment net een rit van een minuut of veertig opzitten en in de nieuwe auto hoest Luuk nog extremer...en volgens de heren gisterenochtend, ja ook de persoon waar we op bezoek gingen, lag het voornamelijk aan mijn rijstijl...wijselijk niet op antwoorden...
Maar goed, de boel is opgeruimd en toen zijn we naar binnen gegaan, hebben het huis bekeken en gedronken, de kinderen hebben mooi samen gespeeld en we hebben nog lekkere zelfgemaakte saucijzenbrood gegeten! Dit ga ik zeker ook een keer zelf proberen, het was echt lekker!!
Nadat we weg zijn gegaan, zijn we nog even bij de Ossiachersee gestopt en hebben langs het water nog even lekker gezeten en toen weer richting huis.

Luuk is al een poosje wat verkouden, dan gaat het weer beter, dan weer wat minder. Vorige week ging het dus weer minder en vanaf zaterdag is Luuk weer benauwd...zelfs de schone lucht hier in de bergen kan er blijkbaar niet tegenop...zaterdagavond zijn we dus toch maar weer met zijn medicijnen begonnen, voor het eerst sinds we hier wonen.
Aangezien Luuk ook allergisch is voor van alles en nog wat (stofmijt, dierenharen, dierenveren...) proberen we dus een handje te helpen door in huis nog wat vaker met de stofzuiger er door te gaan. Normaal zou ik vandaag alle bedden verschonen, maar toch hebben we gisteren de bedden van Luuk en Thijs maar afgehaald...Luuk heeft speciaal beddengoed, maar dat heb ik er niet altijd omheen, behalve op zijn kussen, daar zit altijd een speciale hoes omheen. Nu heb ik er dus gisteren ook maar weer de hoes om de matras en de hoes om het dekbed heen getrokken. De vitrage hebben we weggehaald en de overgordijnen heb ik uitgewassen en er wel weer voorgehangen. Nu zitten de gordijnen van de keuken in de wasmachine en ik ben er alweer met de stofzuiger doorgegaan en heb gedweild...Luuk wilde vanmorgen wel naar school en ik heb hem er ook gewoon naar toe laten gaan, ik heb alleen wel in zijn Mitteilungsheft geschreven dat Luuk astmatisch is en dat hij medicijnen gebruikt en dat als hij zich druk maakt, het hoesten erger wordt doordat hij te weinig lucht krijgt (en hij hoest veel slijm op...). Nu weet de juf dus wat er aan de hand is, als Luuk wat benauwder is of veel hoest. Hopelijk krijgen we Luuk er met zijn medicijnen weer bovenop, het heeft natuurlijk wel een paar dagen nodig voor effect... Luuk gaat er zelf gewoon om door, hij blijft spelen, hij lacht en doet alsof er niets aan de hand is (maar goed ook), hij eet alleen een stuk minder.

Geen opmerkingen: