zaterdag 20 oktober 2012

Shoppen en herfstkleuren

Vanmorgen waren we vroeg uit de veren, voor een zaterdagochtend...ik ben om 7.40u weggereden naar Villach. Onderweg heb je een heel mooi uitzicht over Villach heen, nu was dit een bijzonder gezicht, want precies boven de hele stad hing een dichte nevel, of wolkenpakket, net hoe je het noemt, terwijl het bij ons gewoon kraakhelder was! Alles kleurt geweldig mooi in de herfstkleuren...van geel, oranje, rood tot bruin en ook de 'gewone' groene kleur schijnt er door de bossen...een prachtplaatje...

Bij de kapper is er weer een lekker stuk van mijn haar afgegaan, daarna naar de supermarkt en nog een paar andere winkels, toen naar de Innere Stadt gereden, naar de opticiën. Een leuk montuur uitgezocht, de ogen zijn nog even nagemeten en over anderhalf week kan ik de nieuwe bril ophalen. Langs de Reiter (soort Kwantum), want daar hadden ze hoofdkussens in een hele mooie aanbieding, hele grote en ook tevens anti-allergie-kussens. Ik heb er voor het appartement de kussen gekocht! Ze hadden ook dekbedden in de folder, maar die was voor de winterdag te koud, dan heb ik liever vierseizoenendekbedden...we houden gewoon de folders in de gaten! Vervolgens nog naar de bouwwinkel voor een paar dingen en nog naar de volgende supermarkt...en toen was ik het goed zat, maar ja, ik had gewoon een flinke waslijst, bij verschillende winkels... op de terugweg had ik weer heel even een gek momentje...ik stond voor het stoplicht, waar je afslaat naar Bad Bleiberg en had uitzicht op de Gerlitzen en de mooie herfstgekleurde bergen en opeens ging er door mij heen: we wonen ècht in Oostenrijk! Een heerlijk momentje gewoon, want ik voel me hier gewoon zo op m'n plek, het voelt al zó normaal en toch ook weer niet...met de jongens gaat het goed, met Erik gaat het goed, al is hij wel heel druk natuurlijk...

Vanmorgen heeft de meneer de Mellerofen opgehaald, dus de kamer is een stukje groter geworden, toen ik terug kwam, heb ik maar eerst de boel goed schoongemaakt...want die oven bestond uit de oven zelf en de 'warmteblokken' die er rondomheen gebouwd waren en die zaten gelijmd...lekker veel stof dus...de boodschappen heb ik opgeruimd en Ute kwam nog even voor een praatje langs. Toen Ute weg was, heb ik handschoenen aangetrokken en heb m'n haar weer eens geverfd! Dat had ik, sinds we hier wonen, nog niet gedaan, dus ik was weer helemaal bij mijn eigen haarkleur. Nu is het weer zwart!

Erik is vandaag met de keuken van het appartement verder gegaan, hij heeft strips aan de muur gemaakt, om straks de muren weer te kunnen egaliseren en hij is met de leidingen en het stroom bezig geweest. Vanmiddag heeft Erik de heg gesnoeid...nou ja, heg, het lijkt wel een kasteelmuur, zo dik! Dat ding is waarschijnlijk in geen jaren gesnoeid en is zwaar uit de kluiten gegroeid, die zal er ook volgende jaar of later een keer uitgaan, maar nu niet, vandaar dat Erik 'm in elk geval wat netter heeft gemaakt.

Morgen wil Erik nog even in de keuken bezig en daarna gaan we weer lekker wandelen, waarschijnlijk een stuk van de Stollenwanderweg doen, maar nu vanuit huis.

Geen opmerkingen: