donderdag 4 oktober 2012

Helicopter

Gisterenmiddag was er nogal wat te zien vlak voor ons huis....en het was dan misschien wel interessant, maar totaal niet leuk...
Jordy had net zijn huiswerk klaar en keek achterom door het raam, ''goh, een file mama!'' Ik keek naar buiten en inderdaad, er stond een hele rij auto's stil in beide richtingen, mensen liepen er allemaal tussendoor, met handy's aan hun oor. Iets later kwam de politie met twee auto's aanrijden en werden omstanders verzocht hun pad verder te vervolgen...toen zag ik dat er iemand op straat lag. Op een heel raar punt, niet bij een plek waar je oversteekt en ook niet aan de kant van de stoep: wat was er toch gebeurd?
Toen hoorden we de helicopter al aankomen en ja, die moest daar ook zijn en landde in het weiland onder ons! De jongens waren helemaal hieperdepiep, maar ik dacht alleen maar aan degene die 'm nodig had... De politie maakte plaats voor de Notarzt en begon mensen te ondervragen, ze werden weer bij de ziekenbroeders geroepen en moesten meehelpen. Als geheel vanzelf begonnen de dorpsbewoners alle automobilisten door het dorp te leiden, om zo verder te kunnen rijden, op elk punt/bocht stond iemand die wenkte naar de automobilisten, waar ze naar toe moesten rijden...wauw...
De ambulance arriveerde inmiddels ook en schoot de andere artsen te hulp, zo kon de politie weer met hun ding verder. Het zag er niet zo fijn uit, de jongens stonden eerst op het balkon, maar ik heb ze naar binnen gehaald, het voelt gewoon niet goed om zo overduidelijk toe te kijken, terwijl er toch nog genoeg vanaf de stoep dichterbij wilden toekijken, maar de politie wenkte dat ze wat meer afstand moesten nemen. De broeders bleven bezig, koffers werden aangesleept, zuurstof, infuus....bah...ze zijn minstens twintig minuten bezig geweest op straat met die persoon en toen ging het heel snel de helicopter in en die zette koers richting Villach of Klagenfurt. De ambulancebroeders gingen met een vuilniszak de straat af...
De verhalen gaan natuurlijk snel de ronde, waardoor ik vanmorgen op school al wat hoorde en inmiddels op het internet is er ook wat over te vinden. Het slachtoffer is in elk geval een 17-jarige vrouw en het zou opzet geweest zijn...hoe het met deze vrouw gaat, is nog niet bekend.
Vanmorgen liep ik daar over de stoep richting de bank en toen zag ik, dat de politie de plek waar de vrouw heeft gelegen, heeft gemarkeerd met rood spul, ik kreeg er gewoon kippevel van.

Geen opmerkingen: