zondag 30 september 2012

Geslaagde missie, pantoffels, kelder...

Vrijdagmiddag zijn we goed geslaagd! Het enige wat we nog moeten hebben voor de sneeuw, zijn snowboots voor Jordy, Thijs en Erik en voor mezelf een ski-jack! De eerste winkel waar we naar toe zijn gegaan hadden we gelijk beet! Dat vind ik nog eens prettig winkelen!! Hahaha, ik ben niet zo'n stadspersoon of iemand die het winkelen heel erg leuk vind...in tegendeel zelfs. Jordy is geslaagd voor een ski-jack, een ski-broek en handschoenen. Luuk voor een ski-jack en ski-broek. Thijs voor een ski-jack. Voor Erik heb ik een ski-boek en jack meegenomen en voor mezelf een ski-broek. Heerlijk!! Gisteren moest ik nog boodschappen doen en toen ben ik ook nog geslaagd voor Erik en mezelf voor 'pantoffels', klompen met vacht erin...hahaha, Erik doet me wat aan als hij dit zou lezen! Erik heeft namelijk nog nooit pantoffels gehad...maar hier in huis, loop je nog wel eens de kelder (betonvloer) in en in huis is overal zeil of hout op de vloeren. Wij lopen in huis namelijk nooit op schoenen...dat is bij de nederlanders heel normaal om te doen, maar in Duitsland was dit al 'raar' en in Oostenrijk eigenlijk net zo. Toen Ute hier kwam afgelopen week, deed ze dus ook gewoon haar schoenen uit in de gang, toen ik zei, dat ze die wel aan mocht houden, was ze duidelijk: ''natuurlijk niet, dat doen we thuis niet, maar bij andere mensen ook niet!'' Omgekeerd doe ik hetzefde, bij hen thuis, trek ik ook mijn schoenen uit...het is voor ons inmiddels heel normaal en er eigenlijk vanzelf ingekomen, ook al hadden we niet buiten Nederland gewoond, hadden we ook in huis geen schoenen gedragen. Als je er goed bij nadenkt, vind ik, is het eerder raar om juist wèl je schoenen aan te houden in huis...je loopt ermee op straat, in het bos...door misschien wel poep of plas van dieren, door allerlei viezigheid meer... en dan zou je er zo mee in je eigen schone huis lopen, waar bijvoorbeeld kinderen over de vloer kruipen met handen en/of knieën...denk er maar eens goed bij na!!
Erik wilde er eerst niet aan, maar op alleen sokken is het gewoon te koud en het is te onhandig om steeds schoenen aan te moeten doen, als je de kelder in gaat (daar staat een diepvries, extra koelkast, droger, brandhout)...vandaar!
Erik heeft ze ook al aangehad en het loopt best goed! Het winkelen was dus een geslaagde missie!

Vrijdagmiddag kreeg ik de mail van de notaris!! Het Entwurf van het Kaufvertrag is binnen! We kunnen nu dus alles goed doornemen en daarna doorsturen naar de bank, super!!

Gisteren heb ik de jongens de haren geknipt en vanmorgen Erik, hahaha, alle schapen zijn weer geschoren!
Bij de bouwmarkt heb ik gisteren haken meegenomen, voor alle skibroeken en jassen. Ze hangen nu mooi in de kelder. Net als een nieuw regaal voor alle bergschoenen, snowboots, laarzen...het begint er steeds netter uit te zien in de kelder! Het meest donkere hok wordt nu ook opgeruimd, want daar komt een gedeelte van het brandhout te liggen, dat deze week geleverd wordt. Haha, binnenwerkjes dus, dat krijg je met dit smeerweer buiten!

Iedereen heeft zijn eigen dubbele haak...

Het regaal, dat na de aanschaf van de laatste
snowboots waarschijnlijk helemaal vol zal staan!
 Haha, we hadden trouwens al logeés in de kelder...familie Muis! Een aantal hebben we er inmiddels gevangen en zijn naar de Muizenhemel gebracht, maar nu hebben er één of meerdere waarschijnlijk gestudeerd...ze zijn iets slimmer! Ze hebben zich tegoed gedaan aan de vuilniszakken die in de kelder stonden...melkpakken, joghurtbekers, joghidrink...alle pakken zijn brandschoon gelikt! Maar nu...nu zijn ze in oorlog met Thijs...onze jongens hebben vorige week ieder een eigen plastic zak met kastanjes gezocht, toen we de keuken op hebben gehaald werden ze namelijk door die buurvrouw gevraagd om bij haar in de tuin te zoeken. De zak van Thijs stond op de keldertrap, nadat er al allerlei poppetjes van geknutseld waren, maar omdat ik gisteren de trap weer schoon heb gemaakt, had ik de tas op de grond gezet....vanmorgen vroeg Erik of die kastanjes ergens anders in gestopt waren...er zitten allemaal geknaagde gaten in de tas en alle, echt ALLE kastanjes zijn eruit...dus Thijs had een missie...gewapend met zaklamp is hij vanmorgen de kelder ingegaan, maar hij heeft ze nog niet teruggevonden...zoals ik zei: deze muizen hebben gestudeerd...

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Karin,

Wel van die gastenpantoffeltjes kopen dan voor de gasten in de winter ;).

Groetjes Corine