dinsdag 2 oktober 2012

Udo, Berater, reeën en Speedy...

Het ziet er toch echt naar uit, dat wij nog deze maand het huis op onze naam krijgen!! Udo heeft zojuist gebeld, we hebben nog even het een en ander besproken, ook een paar punten uit het Kaufvertrag. Udo zelf is er inderdaad niet op de voorgeslagen data van de notaris, maar hij heeft met haar overlegd en regelt nu òf voor die tijd zijn handtekening òf hij geeft Andy een volmacht. De notaris is nu ziek, maar zou er donderdag weer zijn, dus dan kon ik met haar overleggen, welke datum het beste uitkomt voor ons, want Andy heeft aangegeven dat het hem niets uitmaakt!! Spannend!!

De Berater van de Energieausweis komt donderdagochtend langs. Hij klonk inmiddels een stuk vriendelijker aan de telefoon, als dat hij hier in huis over kwam. Ik heb hem verteld, dat wij het eerder nog gewoon niet helemaal snapten, maar dat ik navraag heb gedaan en nu weet hoe het zit met de Energieausweis. Hij vond dat een goede weg en vermeldde dat hij in elk geval deze week nog tijd vrij zou maken en dat is dus donderdag! Ik vroeg of hij Erik nodig had...hahaha, dat was niet per sé nodig, vandaar dat hij mooi in de ochtend komt, dan zijn de kinderen op school en kan ik fatsoenlijk met die man om tafel. Mocht Erik nog vragen hebben of iets willen weten, dat is hij bereidt om in het weekend zelfs nog even langs te komen! De bleibergers zijn dus echt wel vriendelijke mensen!! (je moet ze soms iets beter leren kennen...)

Vanmorgen stonden er alweer twee reeën in de tuin, op ons terras! Het was weer Erik die ze zag, hij wilde namelijk even zijn werktrui uitkloppen, deed de voordeur open en daar schrokken ze van en renden weg. Morgenvroeg willen de jongens, samen met Erik proberen heel voorzichtig de reeën te spotten, door het raam...benieuwd of het lukt!

Speedy is er gisteren weer vandoor gegaan...we hadden net een leuk plekje gecreeërd onder het balkon, met een 'huisje', gemaakt door Jordy, met boomschors erbij, speelgoed...ze hebben de hele middag er keurig vertoefd en steeds is er wel iemand die bij ze gaat zitten of een paar blaadjes heeft geplukt. Toen wij gingen eten, was er dus een poos niemand...Speedy heeft zich vervolgens onder de ren èn de kinderaanhanger die er tegen aanstond (juist uit voorzorg), doorgegraven...dus toen Erik na het eten de konijnen in het binnen hok wilde doen, riep hij vanonder het balkon: ''Karin, kun je even helpen?'' De jongens hadden zo niets in de gaten en ik ben met een smoes even naar beneden gegaan en ja hoor: Speedy weg! Het begon al te schemeren, dus ik zag al een ree of een vos lopen met Speedy in de bek...in mijn gedachten dan...ik ben achter het huis langs gegaan en heb gezocht, Erik bleef onder bij het huis zoeken en gelukkig riep Erik, Speedy zat onder de auto verstopt....wat een monster...

Geen opmerkingen: