maandag 1 oktober 2012

Pantoffels, Bauamt, Förderung

Haha, inmiddels heb ik verschillende reactie's gehad op het pantoffelverhaal...en ik heb het gevoel, dat bij velen het idee is ontstaan, dat bij ons in huis geen schoenen gedragen mógen worden! Dat is absoluut niet zo! Mensen die bij ons komen, zou ik nooit uit mezelf vragen of zeggen dat ze de schoenen liever uit doen...heb ik ook nooit gedaan, alleen wij zijn er zelf inmiddels zo aan gewend geraakt, dat het voor ons gewoon raar voelt om met schoenen binnen te lopen! Maar ik kijk er dus ook niet raar van op, als mensen hier de schoenen uit doen (hihi, bij overmatige zweetvoeten heb ik zelfs liever dat schoenen aanblijven...).
Zo, ik hoop dat dit nu uit de wereld geholpen is, hahahahaha!!

Vanmorgen ben ik bij de gemeente geweest, bij de meneer van het Bauamt. Het klopt inderdaad dat wij op dit moment een nieuw Energieausweis moeten laten maken...en dat is dan gelijk het Energieausweis wat voor het huis blijft gelden, ook als de verbouwing klaar is. Ik zal de meneer van de Energieausweis dus maar weer bellen en vragen of hij binnenkort nog tijd heeft voor ons...
Gelijk heb ik wat info over de gang van zaken opgevraagd...pffff, zoals het nu op mij neer komt, kunnen we ook met de vensters beter wachten tot volgend voorjaar. De boel moet goed ingevuld worden, voor de aanvraag van de Förderung, de offertes moeten er bij gedaan worden, de Energieberater moet het een en ander invullen, vervolgens de meneer van het Bauamt nog en dan kan alles pas opgestuurd worden...een goede anderhalf/twee weken later kun je bellen of ze alles hebben ontvangen bij de Landesregierung en dan kun je ook gelijk vragen of je mag beginnen...tja...

Ach, we zullen zien hoe alles loopt, we kunnen wel denken: we beginnen en zien wel waar het schip strand, maar als je een Förderung kunt krijgen, dan scheelt dat echt behoorlijk veel. Het kan ook zo zijn, dat het straks met de nieuwe Energieausweis erop neerkomt, dat je wel zóveel moet doen, om ervoor in aanspraak te komen, dat we helemaal de Förderung niet aanvragen...

Nog even een klein weetje. Deze blog wordt best goed gelezen en zoals ik al vaker vermeld heb, kan ik niet zien wíe het leest, alleen in welk land het gelezen wordt en hoevaak de blog 'aangeklikt' wordt...inmiddels zal deze week voor de 15.000ste keer in 16 maanden de blog aangeklikt/gelezen worden in 10 landen!!!

Geen opmerkingen: