maandag 29 oktober 2012

Saai? Bij ons niet....

Waar zal ik eens beginnen....ik kan beginnen met het zeggen, dat er vannacht zo'n 12 tot 15 cm sneeuw is bijgevallen!!!! Erik had gisterenavond om 21.00u het hele oprit schoon gemaakt, maar vanmorgen lag er dus alweer een heel pak op!

Verder...Zaterdagavond, we zaten net voor de tv (jaja, echt waar!) en we hadden ons wat te knabbelen op tafel gezet, toen Erik nog iets uit de keuken wilde pakken, vervolgens liep hij gelijk door naar de kelder en kwam terug met de woorden: ''Houston Houston, we´ve got a problem...''.
Als Erik zoiets zegt, dan is er vaak ook wel iets...de pomp van de Etagenheizung pompte niet en daardoor wordt de Heizung dus weer veels te warm...
Ik, als profi..., ben gelijk naar de keuken gegaan en heb op de temperatuur gekeken, 120 graden, dat schoot al mooi op. Het zuurstof had Erik al afgeknepen en ik heb er de hete kraan bij open gezet (tip van Andy) om wat warmte weg te laten stromen via de buizen. Erik ging de meterkast in, want in de kelder was er geen stroom...hmmm....in de meterkast klopte alles, dus Erik weer de kelder in en kwam een tien minuten later weer terug, ik had het water alweer horen stromen, dus blijkbaar werkte het weer. Wat bleek, Erik had de auto naar binnen gezet, dat past echt nèt, maar moest toen aan de voorkant langs de auto lopen en is zo met zijn rug tegen de 'Fluchtschalter' aan gaan staan...die zorgt er dus voor dat de hele Heizraum zonder stroom komt...nou ja, het euvel was dus gevonden!

Gisteren is er dus 'flink' wat sneeuw gevallen. De jongens hebben zich de hele dag zó uitgeleefd, dat nu de snowboots nog steeds niet droog zijn en ze op ander schoeisel naar school moesten...
Vannacht was ik ontzettend aan het dromen en toen ik vervolgens een beetje wakker werd en op de wekker wilde kijken, zag ik geen wekker! Ik voelde, maar hij stond er wel. De babyfoon op het nachtkastje werkte op de accu en dus ook niet meer op het netstroom...dus ik heb Erik wakker geschud: ''we hebben geen stroom meer''.
We zijn er beiden uitgegaan en op de tast naar de gang, daar stond de spiksplinter nieuwe ledzaklamp, die Erik van Andy gekregen heeft voor zijn verjaardag, dus die kwam gelijk van pas! Ik heb de klok van de muur afgehaald en ben richting Erik gelopen, om te kijken hoe laat het was....03.50u. We hebben ons dus niet verslapen. Erik heeft in de meterkast gekeken, maar constateerde dat alles in orde was, maar dat er geen stroom het huis binnen komt....en daar ging Erik weer: ''Houston Houston, we´ve got a problem...'' ik keek uit het raam en inderdaad de gemeentelantaarns deden het ook niet! Ik heb de mobiel gepakt en daarop de wekker gezet en we zijn weer in bed gaan liggen. Erik is vervolgens weer redelijk snel in slaap gevallen, maar ik kan dat niet....ik ben dan té wakker en er gaan téveel dingen door mijn hoofd. Erik werd even wakker en wist uit te brengen dat de auto binnen staat en de garagedeur gaat elektrisch...kan dus zijn, dat ik met de bus moet...draait zich om en slaapt verder!
De wekker stond al om 6.00u, voor als we sneeuw zouden moeten ruimen, dus dan stond ie ook goed voor als Erik met de bus zou moeten gaan.
Ik heb dus echt niet weer geslapen, zó irritant! Opeens zag ik de radiowekker weer knipperen! Yes, stroom! Ik heb de tijd, inmiddels 05.45u, en het alarm weer goed gezet, ging weer liggen en bam, stroom was alweer uit! Tja, we kunnen er weinig aan veranderen! Om 06.00u zijn we er uit gegaan en hebben ons in het zaklamplicht gewassen en aangekleed en zijn naar buiten gegaan om sneeuw te schuiven. Erik is vlak voor 6.30u naar binnen gegaan om brood te smeren, maar probeerde toch even de garagedeur open te krijgen en zowaar, er zat een noodschakelaar aan, waardoor de deur toch open ging, dan kon hij dus gewoon met de auto! Ik heb de trap naar de voordeur nog even schoongemaakt en ben toen ook naar binnen gegaan. De jongens waren zich inmiddels ook allemaal in de keuken aan het wassen, bewust daar, zodat de keuken zich een beetje kon opwarmen. Ze zagen het allemaal zitten: ''zonder stroom kunnen we toch niet naar school?''
Net toen de jongens in de kleren waren, ging het stroom weer aan! Ik dacht bij mezelf: stel dat het zo weer uit gaat, wat is dan nu belangerijk? KOFFIE! Haha, dus snel de koffie aan gezet en toen zijn we gaan ontbijten.

De stroom werkt nog steeds, dus het zal wel verholpen zijn...ik heb inmiddels de Etageheizung aan het branden, de wasmachine draait, de vaatwasser is al klaar en de droger draait...wat een stroom...

Thijs heb ik vanmorgen een sneeuwbroek aangedaan, voor het naar school lopen, Jordy en Luuk hoeven maar zo'n klein stukje, dat het bijna de moeite niet waard is. Het was gewoon super om naar school te lopen! Overal een flink pak sneeuw, bomen hangen helemaal scheef van het gewicht en op elke tak ligt dan ook een lading sneeuw! De weg naar de Kindergarten was best lastig te begaan, Thijs liep tot aan zijn knieën in de sneeuw en bij mij kwam het tot de bovenrand van mijn snowboots! Thijs wilde ook hebben, dat ik voor hem ging lopen, om een spoor te maken.... Het laatste stukje konden we niet helemaal goed zien, waar we liepen, dus daar heb ik ook bijna twee keer een uitglijder gemaakt! Haha, het zou een zachte landing geweest zijn!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Karin,

Ik zei het nog.. alles dubbel... ook de laarzen ;)

Groetjes Karin

Als je zo'n schuifding hebt, schuif je toch even het paadje naar de Kindergarten ook mee :)

Unknown zei

kijk zo reageer ik met mijn aanmelding hihi