vrijdag 2 november 2012

Gugelhupf en Kürbissuppe...

Het is vandaag ''Allerseelen'', de dag na Allerheiligen. Jordy en Luuk hebben vandaag vrij en Thijs is ook gewoon lekker in huis, hij mocht naar de Kindergarten, maar dat doe ik niet. Vanmorgen hebben we eerst samen Erik uitgezwaaid, ze waren dus voor een vrije dag behoorlijk op tijd wakker vanmorgen...nou ja, we moeten niets, we hoeven niets, dus we zien wel hoe het loopt vandaag!

Eerst wat geklungeld in huis, wat opgeruimd, bedden opgemaakt en daarna hebben we  pas ontbeten. Toen ik in de Speis kwam, heb ik even gekeken welke bakmixen ik nog had...hmm, een Marmor Gugelhupf, dat lijkt me voor het weekend wel lekker, alleen had ik nog maar 1 ei en te weinig boter in huis!
Vandaar dat ik Jordy heb gevraagd of hij alleen naar de winkel durfde te gaan, maar dat durfde hij nog niet. Thijs vindt de supermarkt erg leuk en iedereen kent hem inmiddels, dus Thijs bood zich aan om met Jordy mee te gaan: dat was prima!
Na het wassen, heb ik Thijs zijn portemonnee om zijn nek gehangen met wat geld en Jordy een mandje meegegeven en zo gingen ze op pad! Het moest wel goed gaan, want ze hebben vorige week met z'n drieën een kaartje naar het postkantoortje (zit bij de supermarkt in) gebracht en daarvan heb ik gehoord dat het in elk geval over is gekomen!! Haha, ik had gevraagd om een grote doos eieren, een kuipje boter en crackers.
Een goede tien minuten later kwamen ze keurig weer aanlopen! En ja hoor, de eieren, crackers en boter zaten keurig in het mandje. Thijs gaf het kassabonnetje aan mij: ''hier, die mag jij wel houden, want daar heb ik toch niets meer aan.'' Hahaha, ik kreeg netjes uit zijn portemonnee het wisselgeld weer terug en zo was de missie geslaagd!

Eerst heb ik nog wat strijkwerk weggewerkt en intussentijd hebben Jordy en Thijs alle bakspullen bij elkaar gezocht, zelfs de mixer stond klaar met de gardes er in! Luuk zat gewoon lekker aan de keukentafel te knutselen en keek mee. Ze hebben allemaal geholpen met de ingrediënten klaarmaken en afwegen en met mixen en nu is inmiddels de Gugelhupf klaar!

Vanmiddag het volgende project...Vorige week heb ik van Ingrid een Kürbis (pompoen) gekregen, toen ze bij ons gegeten hebben. Ik heb ooit een keer Kürbissuppe gegeten, samen met de jongens bij de Kindergarten in Duitsland voor het Erntedankfest...toen was het niet echt een succes, zeg maar...het had ergens iets erwtensoeps-achtigs (wat ik wel lekker vind), maar toch ook weer niet...ik heb toen keurig mijn bordje leeggegeten (maar was ook blij dat ie leeg was!).

Tja, maar deze Kürbis komt uit eigen tuin...en ik ben wel de persoon die zoiets dan ook wel eens wil proberen te maken (we hebben genoeg brood in de vriezer voor het geval dat...).

Dit staat dus voor vanmiddag op het program...de jongens willen ook nu weer meehelpen, er moet nog het één en ander gesneden worden en ook de pompoen natuurlijk...we willen proberen de pompoen uit te hollen, zodat ze er nog een gezicht kunnen uitsnijden, maar ik heb wel gezegd, dat als dit niet goed lukt, dan gaat ie in stukken. De pompoen weegt 4 kilo, dus er moet wel een redelijke pan soep uit te halen zijn...en dan natuurlijk hopen dat ie smaakt!! Morgen volgen er ongetwijfeld foto's!!

En Josina bedankt voor de leuke reactie!! Kan inderdaad zijn, dat de sneeuw ons over een poos de neus uitkomt, maar vooralsnog ga ik daar niet vanuit! Als ik de foto's weer terugzie, dan is het ook echt sprookjesachtig...dat gevoel overheerst...

Geen opmerkingen: