donderdag 1 november 2012

Sneeuwpret en heerlijke dag!


Het is hier vanaf zondag al volle sneeuwpret!! Maandagochtend, tijdens de stroomuitval, hebben Erik en ik samen nog sneeuw geschoven en daarna was het even niet meer nodig. Tot vanmorgen!! Het geluk was wel, dat Erik vandaag vrij is, het is Allerheiligen, vandaar dat we er niet extra vroeg het bed voor uit hoefden!

Luuk en Thijs helpen elkaar met de slee!



Jordy lukt het alleen om met de slee omhoog te klauteren en weer naar beneden
te sleeën. Voor de duidelijkheid, dit is in onze tuin, we hoeven er dus geen
helling voor op te zoeken.



Ook samen gaan Luuk en Thijs geregeld naar beneden...al komen
ze nooit gezamelijk aan...
Zo zag het er vanmorgen uit!!



De natuur laat ons goed kennis maken met Bad Bleiberg! De bewoners proberen ons al steeds een voorstelling te geven...hahaha, al is dat natuurlijk lastig! Ze zeggen allemaal: dit is pas het begin!
Vooral Jordy vindt het steeds weer heel bijzonder, vanmorgen kwam hij om 7.00u onze slaapkamer opstormen: ''Euh, als jullie vandaag nog weg moeten, dan moet je eerst weer sneeuwschuiven hoor!''

Gisterenochtend is Erik met de bus gegaan, omdat ik nog wat moest doen in Villach. Gelijk heb ik boodschappen gedaan en mijn nieuwe bril afgehaald. 's Middags ben ik met de jongens op tijd weer naar Villach gegaan voor de laatste boodschappen en daarna hebben we Erik opgepikt.
Vandaag is het een heerlijke klungeldag, Erik heeft vanmorgen met de jongens het oprit weer schoongeschoven en ze hebben een kasteel gebouwd in de sneeuw...al heb je er wel wat fantasie voor nodig om het te herkennen, hihi!
Zelf heb ik chocoladeflappen gemaakt! Bladerdeeg gevuld met speciale chocolade in plaats van appel of jam en het smaakte ook nog lekker!! De Etageheizung brandt weer lekker, Jordy is met zijn gekregen Lego race-auto (van opa en oma voor zijn verjaardag) aan het bouwen, Erik helpt waar nodig. Luuk is ook met verjaardagsbouwmateriaal aan het bouwen en Thijs heeft ook bouwmateriaal uit de kast opgeduikeld, spullen die hier in het huis nog lagen en ik, ik ben dus hier aan het typen!!

gewoon alweer een heerlijke dag!

1 opmerking:

Anoniem zei

Het blijft een sprookje als je het zo ziet. Misschien als je daar maanden in zit dat je de sneeuw niet zo leuk meer vindt, dat zou zo maar kunnen. Voorlopig genieten van al dat moois!!!
Groeten van Josina (die stiekem een beetje jaloers is)