maandag 3 december 2012

Maandag??

Gesloopt....
was van alles van plan en wilde ook nog verder gipsen boven, maar helaas loopt het even iets anders hier!
Met Thijs ging het gisteren eigenlijk de hele dag wel redelijk, niet meer overgegeven, alleen aan de diarree en natuurlijk weinig energie. Hij heeft over de dag wat kleine beetjes gegeten en gedronken. Vannacht om ongeveer 02.30u riep Thijs, Erik snelde het bed uit, maar ik hoorde het al...en ben  achter Erik aan gegaan. Er stond een bak naast Thijs, maar natuurlijk werd deze niet gebruikt en ging de lading weer over het bed    >>zucht<<. Het riedeltje van voor af aan, Erik met Thijs naar de badkamer en ik het bed verschonen. Ondertussen werd Luuk wakker, ik keek hem aan en hij had zijn ogen wijd open...''mijn buik voelt niet zo lekker''. Ik liet alles vallen en ben naar de Speis gesjeesd om een emmer op te halen. Luuk bleef nog rustig liggen en ik heb Thijs zijn bed verder klaargemaakt.
Net terug in bed en de ogen dicht...roept Luuk...gelukkig had hij de emmer, die zo in de wc leeggekieperd kon worden. Luuk heeft zich nog een aantal keren verspreid over de nacht, de maaginhoud in de emmer gegeven en toen bleeft het rustig....
Totdat vanmorgen de wekker ging om 6.25u, ik het bed uit ging...die lùcht! Ik liep de badkamer in en zag dat de wastafel tot de rand gevuld was...met veel bruin opgelost in het water...Erik liep richting wc en kwam eveneens met dezelfde blik daar weer weglopen....er is vannacht nog iets gebeurd, waarvoor wij blijkbaar niet nodig gevonden werden... Echt, je kunt het bijna niet voorstellen, maar in de stal bij de koeien ruikt het frisser dan vanmorgen bij ons in huis...
Het blijkt dat Luuk niets meer kon tegenhouden (diarree) en het zelf op wilde lossen....de wastafel zat verstopt met de inhoud van zijn onderbroek, de wc en de wcmuur was besmeurd met hetgeen van zijn billen, ik vond na die tijd een verstopt washandje die ik achteraf beter in de ton had kunnen smijten en toen moest Luuk nog uit bed komen...en een weetje: Luuk vindt wat dat betreft niets vies....zoals de wastafel en de wc eruit zagen, zo zagen zijn bed en hij zelf er ook uit, hij heeft alleen het ondergoed geprobeerd schoon te maken en vervolgens gewoon zijn heerlijk besmeurde pyamabroek weer aangetrokken.... en als klap op de vuurpijl bleef Thijs heel stil liggen en meldde dat ook hij zijn onderbroek vol had...
Erik heeft de beide heren nog onder de douche gezet, de zwanenhals van de wastafel eraf gedraaid om de inhoud te verwijderen en geholpen met de matras van Luuk en toen is hij, samen met Jordy gaan eten om naar het werk te kunnen. Ik ben tot 8.15u bezig geweest en de wasmachine draait nu nog een kookwas, ik heb de bleek rijkelijk laten vloeien in badkuip en wastafel, gepoetst, matras geboend, stofgezogen en de wc letterlijk moeten schrobben om 'm schoon te krijgen....
Het is weer zo'n echte DRAMAANDAG!!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Voel helemaal met je mee. Op je nuchtere maag gelijk aan de slag.... Sterkte met alle maag en darmpatienten.
Groetjes van Josina