zondag 2 december 2012

Krentenwegge, Thijs en Teeblätter

Vrijdagmiddag heb ik de volgende poging voor de krentenwegge gedaan en ik moet zeggen, het begint erop te lijken! Er zit nu ook echt de smaak van krentenwegge aan...
 
Gisteren is de sneeuw verder gegaan, een klein laagje bedekt Bad Bleiberg inmiddels. De jongens hebben er alweer volop van genoten! In de ochtend zijn Erik en ik eerst boven bezig geweest, verder met schuren en gipsen. Vervolgens ben ik een paar boodschappen gaan doen en heb ik een cadeautje voor het vriendje van Luuk gehaald, een waardebon voor het zwembad hier! Ik heb daarna een warme maaltijd klaargemaakt en Erik is in de keuken boven bezig geweest om het plafond de eerste keer te witten. Na het warme eten hebben we andere kleren aan gedaan en zijn we naar de verjaardag gegaan.
Het was er erg gezellig en het was ook leuk om nu eens een verjaardag op oostenrijkse manier mee te maken, dat is toch wel degelijk een verschil met de nederlandse verjaardagen....er werden tegen 18.00u zelfs bergen met tosti's bereid, zodat iedereen ook gelijk de maaltijd binnen had! Thijs had inmiddels al een paar keer gevraagd wanneer we naar huis zouden gaan, hij was moe... Hij heeft toch nog wel een halve tosti gegeten en kreeg daarna wat meer energie. We hebben nog een paar glazen gedronken en een Schnapps gehad en tegen 19.00u zijn we toch opgestaan om naar huis te gaan...als eerste!! Onze jongens vielen bijna om van de slaap, maar alle andere 13 (?!) kinderen sprongen nog vrolijk in het rond! Ik hoorde vanmorgen dat de laatsten pas om middernacht naar huis zijn gegaan...
 
Eenmaal thuis zijn de jongens gelijk naar bed gegaan, Thijs klaagde wel wat over buikpijn, maar daar hebben we eigenlijk niet zoveel aandacht aan geschonken, want vaak moet hij dan gewoon even goed naar de wc gaan...
 
Erik en ik zaten tv te kijken en opeens hoorden we een geluid...en toen nog eens en dat klonk bekend...Thijs ging gigantisch over zijn nek...we snelden naar de slaapkamer en Erik ging al glijdend naar binnen...De eerste lading over het kopeind, richting de deur dus, de tweede lading over de zijkant van het bed, over het speelkleed...
Erik pakte Thijs op en zette hem in de badkuip, waar vervolgens de derde lading over alle kleding van de jongens ging, die over de rand van het bad hing...geweldig.... De details verder zal ik besparen, maar we zijn bijna een uur bezig geweest om deze totale ravage op te ruimen...
 
Vanmorgen ging het gelukkig een stuk beter, al is zijn energiepeil heel laag natuurlijk. Thijs heeft wel een ontbijt gehad en wat gedronken en dat zit nog steeds. Hopelijk heeft hij het ergste achter de rug en nu maar hopen dat de rest bespaard blijft...
 
Het heeft vannacht volop doorgesneeuwd en nu nog steeds, er is zeker 10 cm bij gevallen, super!! De winter is eindelijk begonnen!!!!! Toen de jongens vanmorgen allemaal buiten waren om sneeuw te ruimen en ermee te spelen, heb ik wat uitgeprobeerd:


dit zijn Teeblätter
 
En het smaakt ook nog! Ik heb het recept gevonden op een site waar ik al verschillende recepten vandaan heb gehaald. Het is bladerdeeg, besmeerd met suiker opgelost in kokend water, daaroverheen weer suiker gestrooid en vervolgens gebakken in de oven. De pudding is een pudding klaargemaakt met slagroom. Dit wordt op het gebakken bladerdeeg gesmeerd en afwerken met chocolade...hmmmmmmmmmm!!!!

Geen opmerkingen: