zaterdag 19 januari 2013

Uitslapen, broodbakmachine, Blechkuchen en...ZON!!!

Het was vanmorgen wel even lekker, om iets langer te kunnen blijven liggen! Dan is 7.30u toch echt uitslapen, hahaha! We hebben eerst lekker ontbeten en daarna ben ik even naar de winkel gegaan om een paar produkten te halen voor een brood! Ik heb een broodbakmachine gekregen en deze wil ik vandaag uittesten.
Erik is boven bezig gegaan, niet met het boren van gaten, zoals ik eerder vertelde, maar met één van de ontelbaar andere karweitjes die gedaan moeten worden. Voor het boren van die gaten, heeft Erik een apparaat van het werk nodig en aangezien Erik opeens gisteren over moest werken, zat daarna het bedrijf al dicht en kon het apparaat dus niet mee naar huis. Nu is Erik met het kozijn bezig gegaan. De deur draait nog naar binnen, de badkamer ìn en de ruimte is daar al niet zo groot, dus de deur gaat straks naar buiten met de draai, maar ja, daardoor moet wel het kozijn veranderd worden. De gang boven, daar moesten de plinten verwijderd worden, want de huidige tegelvloer blijft daar niet, er zat ook nog een grote garderobe-wand van hout, maar die blijft ook niet, dus die is nu ook weg...en zo is er van verveling geen sprake!

De jongens vermaken zich zowel binnen als buiten, op dit moment is Erik met de jongens buiten, ze willen een nieuwe sneeuwhut maken! Ik heb de broodbakmachine uitgeprobeerd, met een rozijnenbrood. Deze ligt nu af te koelen, straks gaan we proeven! Het deeg heeft teveel gerezen, waardoor het veel te ver boven het blik uit kwam. Ik had precies de maten van de produkten aangehouden, maar sommige ingrediënten staan met lepels aangegeven...dat is lastiger. Het komt waarschijnlijk doordat er op die manier teveel suiker in is gegaan, dat schijnt op gist de uitwerking te hebben, dat het nóg harder gaat rijzen....de volgende keer dus minder suiker en de smaak kan ik nu nog niets over zeggen.

Gisterenmiddag heb ik een Blechkuchen gebakken, dit keer met amandelen in een gedeelte ervan (dat scheelt, dat het blik zo groot is!), de jongens vinden dat toch niet lekker. Het is niet verkeerd, maar een volgende keer doe ik er ook nog wat rozijnen en andere noten bij en dan de noten nog fijner maken, dan dat ik ze nu had. En zo blijf ik uitproberen!

En dan nog een heugelijk feitje....we hebben weer zon op ons huis!!! Ze hadden gezegd 18 januari (althans Andy zei het) en dat klopt dus gewoon echt! Gisteren was er nog teveel bewolking, maar als die er niet was geweest, dan had de zon hier ook al geschenen! Een heel aparte gewaarwording moet ik zeggen. Ik kan niet zeggen dat ik de zon echt gemist heb, het was tenslotte niet donker, vooral niet als er sneeuw in het dorp ligt. Je hebt zonlicht op andere manieren, tijdens wandelingen of als je bijvoorbeeld in Villach bent (al schijnt daar de zon erg weinig moet ik zeggen, doordat er vaak en veel lage bewolking hangt). Maar nu de zon opeens vandaag naar binnen scheen was het weer heerlijk! Het is nog niet heel erg lang, maar dat gaat snel genoeg goed komen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Dus een lekker dagje vandaag. Broodbakmachine kun je ook programmeren heb je morgenochtend bij opstaan al geurend huis. Lekker hoor. Heb ook jaren met machine gewerkt. Hier vandaag ook zon.
Groetjes Josina