maandag 18 februari 2013

Opstarten van de week...

Het is weer een maandag als alle normale andere maandagen...de werkweek en de schoolweek is weer begonnen! Maar ja, af en toe loopt het ietsje anders dan anders...
De enige die vanmorgen zin had om naar school te gaan, die is nu thuis: Thijs! Thijs was vorige week al een keertje hees en later in de week moest hij wat vaker hoesten, maar verder eigenlijk niet. Zaterdag begon het hoesten ietsje meer en gisteren nog weer iets meer, maar Thijs eet goed, drinkt goed en speelt net als anders. Vanmorgen moest hij zo behoorlijk hoesten, als een zeehondje en hij klinkt er ook wat verkouden bij...tja, dan laat ik hem niet naar de Kindergarten gaan. Thijs was wel even boos op mij, maar je kon aan zijn gezicht zien, dat hij echt niet helemaal lekker is. Inmiddels hangt hij lekker op de bank, met een paracetamolletje en een hoestdrankje achter de kiezen. Zijn stem begint steeds schorrer te klinken, dus het is maar goed dat hij thuis is.

Erik is ook weer vertrokken naar het werk, echt zin had hij er niet aan, maar ja, als hij dan een keer aan het werk is, is de dag vaak ook zo om. Het is met deze werkgever nog steeds een beetje op en af voor Erik. Het meest vervelende is, is dat ze heel erg laks omgaan met het uitbetalen van het loon...zo ook nu weer. Daar baalt Erik gewoon vreselijk van, je werk er toch ook voor?

Tegen de tijd dat Jordy en Luuk zich aan het aankleden waren om naar school te gaan, kon Luuk zijn handschoenen niet vinden...ja, een enkele! Hij heeft twee paar!! Ik heb hem de kelder in gestuurd om te zoeken, ik heb het handschoenenlaatje erop nagekeken, maar nergens...grrrrrrrrr, het sneeuwt buiten! In het weekend waren beide paren nog compleet! Ik kan het derde paar dan wel aanrukken (heb altijd reserve), maar dan ben ik dat straks ook nog kwijt, dan maar zonder handschoenen naar school: ''doei''!

Thijs lag lekker met een deken op de bank, even voor de tv, zodat ik een paar boodschappen kon gaan doen. In de winkel kwam ik de vrouw van Sepp tegen, ik heb even met haar gekletst en gezegd dat ik eigenlijk vanmorgen langs wilde komen, om Sepp te bedanken, maar dat ik nu Thijs op de bank heb liggen. Ze begreep het helemaal en vond het heel normaal eigenlijk, dat het oprit voor ons weer lekker schoongemaakt was! Zodra Thijs weer naar de Kindergarten kan, ga ik naar ze toe!

Inmiddels heb ik de berg strijkgoed weggewerkt, de Etagenheizung weer aan het branden kunnen krijgen met het gloed van gisterenavond en zometeen nog even stofzuigen, dan heb ik het meeste wat ik wilde doen gedaan. En weet je wat ik net gevonden heb? Onder het 'schoenentablet' in de gang? Juist! Drie handschoenen van Luuk!! >>zucht<< Ik had Jordy vanmorgen nog aangesproken, of hij de handschoenen van Luuk verstopt had, maar natuurlijk ontkende hij, maar wel op zo'n manier, dat ik ook gezegd heb, dat ik hem niet geloofde....De handschoenen zijn dus weer boven water, vanmiddag Jordy er nog maar weer eens op aanspreken...al heeft Luuk het aan zichzelf te danken, want hij doet ook steeds hetzelfde bij Jordy... schatjes...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een begin van de nieuwe week. Maar je hebt wel lekker wat gedaan zeg. Jammer dat Thijs niet lekker is. En ja die plagerijtjes herken ik ook van de kleinzoons. Ze hebben nooit wat gedaan hahahaha.
Groetjes van Josina

Anoniem zei

hahahahahha (alleen over de handschoenen dan)

Beterschap met Thijs.

Groetjes Corine

Karin Fischer zei

Ben benieuwd of jij deze opmerking ook terug kunt vinden of per mail krijgt...maareuh....lachen kon ik er vanmorgen niet om hoor...nu dan wel weer!!
En bedankt voor Thijs...hij is niet echt ziek, maar ook niet gezond...