donderdag 7 februari 2013

Telekom en Bauerntopf

Alweer druk in de weer geweest hier! Hahaha, er komt gewoon nooit een einde aan: wassen, strijken, poetsen etc.
Buiten is het prachtig nu, alles weer met een nieuwe laag sneeuw bedekt en de zon schijnt heerlijk!

De Telekom heeft eergisteren al teruggebeld! Zowaar! Tja, ik ben omgeschakeld van papierrekeningen naar online rekeningen en volgens de mevrouw ligt het daaraan....eerder werd er elke twee maanden gefaktureerd, maar de online rekeningen worden elke maand gedaan, maar....de vaste kosten worden nog steeds elke twee maanden op de rekening gezet...volgens haar klopt het allemaal nog steeds en op de volgende rekening zouden dan weer de vaste lasten moeten staan...laat ik nu net gisteren de nieuwe rekening hebben ontvangen...ZONDER vaste lasten...pffff, dan wacht ik de daarop volgende rekening nog maar even af, misschien dat het dáár dan wel goed op staat. Ik vind het nu wel even goed.

Gisteren heb ik weer eens een keertje 'Bauerntopf' gemaakt. Dat was al een poosje geleden namelijk. Bauerntopf is een éénpansgerecht met gehakt, aardappelblokjes en paprika. Je braadt het gehakt aan, vervolgens de paprika en de rauwe aarappelblokjes kort meebraden en dan het water en het zakje kruiden eraan toevoegen en zo'n 25 minuten laten smoren. Omdat het op deze manier een beetje 'kaal' is en op de paprika na, geen groente bevat, heb ik er een schaaltje diepvriesdoperwten, wat prei en ui bij aan toegevoegd. Ik had verwacht dat in elk geval twee van de drie jongens commentaar zouden gaan geven, maar niks!! Iedereen heeft zelfs een tweede keer opgeschept! Ja, ook Thijs! De pan was dus helemaal leeg: hond in de pot! Goed teken en eindelijk ook van Thijs een keer waardering... hahaha, dat heeft hij normaal alleen voor pannenkoeken en patat, al hoop ik toch echt, dat daar een keer verandering in gaat komen. Thijs is wat dat betreft wel de 'vervelendste' eter aan tafel. Luuk vindt altijd alles lekker en keurt maar heel zelden iets af. Jordy piept over paprika, ui en champignons, al eet hij die nu ook al makkelijker, want ik ga het niet altijd uit de gerechten laten, want dan leren ze het nooit eten!
Tja, maar Thijs....hij heeft wel een eerlijke mening, als iedereen zegt dat het lekker is, zegt Thijs: ''je hebt vies gekookt mama''. Haha, ik bedank altijd wel, hij is tenslotte eerlijk! Gelukkig komen er al steeds vaker gerechten bij, waar van hem geen commentaar meer op komt...want hij moet wel altijd eten wat de pot schaft, dan maar een keer minder, maar dat maakt me niet uit.

1 opmerking:

Anoniem zei

Klinkt goed die "Bauerntopf" is zakje kruiden van daar natuurlijk. Zal eens kijken als ik weer in Oostenrijk ben dan.
Wil wel een foto van je sneeuw hoor. Kan ik ook genieten.
Groetjes van Josina