dinsdag 26 maart 2013

En weer een dag...

Vandaag dag 5 van de schilders...ze zijn weer vol goede moed aan de slag gegaan en nu maar hopen dat het vandaag klaar komt, daar waren ze zelf namelijk gisterenmiddag uiteindelijk nog niet helemaal zeker van...
Dag vijf van de schilders, tel daar de vier dagen monteurs bij op, dan is dit dag 9 vanaf begin maart, dat we alle bedden in de ochtend af moeten dekken met plastic, dag 9 dat we de vloeren vol drek krijgen, dag 9 dat we dus aan het einde van de dag minstens een uur (vaak zeker anderhalf uur) moeten vegen, zuigen, schoonmaken etc. om het huis weer een beetje leefbaar te maken, dag 9 dat we weer in de woonkamer zitten, de enige ruimte die enigszins stofvrij is...ben er echt wel een beetje klaar mee...ik vergeet gewoon helemaal waarvoor we dit doen, ik zie de nieuwe vensters al bijna niet eens meer (hihihi, ook letterlijk, doordat ze helemaal afgeplakt zijn). Ik hoop echt dat dit de laatste dag is voor ze, maar ook ik heb mijn twijfels. Als ze weg zijn, kan ik namelijk eindelijk de boel fatsoenlijk schoon gaan maken (dus ook de keuken en kasten van binnen), wat tijd gaat worden, omdat zowel Luuk als Erik vanmorgen de longen konden voelen.
Gisteren heb ik tussendoor zelf nog wat kunnen doen, ik heb twee deurposten kunnen schuren, maar ja, de jongens hebben vakantie, dus lang kun je niet ergens aanblijven, het is namelijk ook geen weer voor ze om buiten te kunnen spelen. Erik doet tussendoor wat, dan wordt hij weer bij de schilders gehaald en als de schilders weg zijn, helpt hij met het op orde maken van de zooi...dus Erik kan ook al dagenlang niet doen, wat hij had willen doen en dat terwijl hij nu bij de deur is en juist de tijd zou moeten hebben.

Erik baalt er nu ook echt van, tussendoor gaat er nog een mail de deur uit of wordt er een telefoontje gepleegd, op dit moment is hij naar het AMS, om te kijken of hij alle formulieren goed heeft ingevuld. Het bedrijf wat hem echt wat lijkt om voor te werken, maar iemand zoekt via een uitzendbureau, daar heeft hij donderdag mee gebeld en daarna zou Erik toch vrijdag weer moeten bellen en vrijdag hoort hij, dat het bedrijf voor maandag (gisteren) niet genoeg materiaal heeft om er aan het werk te kunnen gaan !?!? Erik heeft gevraagd of hij er dan wel terecht zou kunnen om er te werken met de diploma's die hij heeft en volgens de mevrouw is dat zo, maar Erik zou deze week meer horen...vaag!
Vrijdag ben ik niet gaan wandelen en heeft Erik Thijs naar de Kindergarten gebracht en daar stonden Ute en Manu te wachten om te kunnen vertrekken met wandelen (Kindergarten is het beginpunt) en Erik kwam met Manu aan de praat. Het blijkt dat ze bij Manu op het werk ook iemand zoeken voor het werk wat Erik doet, dus wat later kreeg ik via Facebook de gegevens van het bedrijf doorgemaild en daar heeft Erik vervolgens naar de juiste persoon een brief en de Lebenslauf gestuurd, want Manu gaf aan, dat het uitsluitend via email kon. (waar het kan, doe ik het versturen van de mail en de brieven nakijken en het uittikken op de laptop en het invullen van de lijst bij het AMS).
Dus voor Erik is het dubbelop nu...èn de schilders èn zijn eigen klussen èn solliciteren èn dan zijn de kinderen nu ook nog vrij...en voor de kinderen vinden wij het helemaal balen, want die hebben nu niet bepaald een leuke vakantie op deze manier, omdat die schilders allang weg hadden moeten zijn. Erik had ze namelijk beloofd dat ze allemaal weer mee mochten helpen met het uitwitten van de muren...

1 opmerking:

Anoniem zei

Kan me voorstellen dat je door het gruis het huis niet meer ziet. En natuurlijk weet je dat er een eind aan komt. Maar nu gewoon even niet. En dat gruis is dan ook nog eens niet goed voor de huisgenoten.Echt balen.Zal duimen voor Erik dat er werk komt.
Groetjes van Josina.