maandag 25 maart 2013

Niet leuk meer...

Wij zijn inmiddels aan onze vierde dag schilders toe...en er komt dus ook nog een vijfde dag! Nadat vorige week donderdag de schilders weg waren, zagen Erik en ik dat bij de voordeur en het keukenkozijn, de nieuw opgezette kanten niet goed waren...de pur was rondom nog helemaal te zien en toen de zon in het weekend op de voordeur scheen, scheen hij zo erlangs naar binnen!!!!! Ik heb daarom vrijdag de chef van de schilders geprobeerd te bellen, zodat ze maandag gelijk weer materiaal mee zouden kunnen nemen en niet alleen maar het gips waar ze de boel mee af moeten werken. De chef belde uiteindelijk gisterenavond terug, hij was een weekend weg geweest. Ik heb verteld dat we het er niet mee eens zijn, zoals het er nu uitziet, bij die twee kozijnen. Hij vertelde dat ze alles helemaal netjes in orde zouden maken en dat hij de werknemers erop aan zou spreken.
Vanmorgen kwamen de schilders binnen en ze bekeken de boel, ze gaven ons helemaal gelijk, maar zeiden er gelijk bij, dat dit niet door hun werk is, maar dat had het werk van de monteur van de vensters moeten zijn, hij had er dikkere isolatieplaten op moeten zetten bij die kanten...dan hadden hun gewoon hun werk ineens goed kunnen doen... Ik heb daarop gelijk de telefoon gepakt en die monteur gebeld, verhaal uitgelegd, maar hij vertelde dat de chef van de schilders hem al gebeld had en er was overlegd, dat er strips op zouden komen...de schilders zouden er al vanaf moeten weten...
Ik daarop weer naar de schilders toe, die keken mij met een vragende blik aan en wisten van niks! De schilders op hun beurt weer hun chef gebeld en zelfs deze wist niets van de lijsten!! De schilders hebben zelf alles uitgelegd en het bleek dat hun chef mijn verhaal verkeerd had begrepen, er werd doorgekletst en het is erop neergekomen, dat de chef in zijn auto is gestapt met het gevraagde materiaal en is gekomen!
De chef was op zijn zachtst gezegd...NIET tevreden! Hij keek bijna zijn ogen uit en keek mij aan: ''nu snap ik u, dit kan ècht niet!'' Vervolgens heeft Erik hem nog over een paar dingen aangesproken en toen waren de schilders aan de beurt...ze werden er stuk voor stuk allemaal bijgehaald, de chef vond de bende TÈ groot (pfff, het ligt dus echt niet aan ons!) en de kozijnen waren ook volgens de chef niet goed schoongemaakt door de schilders...op een moment hebben Erik en ik ons even teruggetrokken en ze even hun gang laten gaan. Toen de chef weg was, heb ik zelf nog weer met de schilders gesproken en het blijkt, dat er gewoon echt meerdere misverstanden zijn geweest en nu? Ze zijn echt aan het werk gegaan, ze moeten isolatie bijplaatsen en opnieuw kanten zetten, ze halen ons er nu steeds bij en vragen of het goed is, de ene heeft een emmer en een sponsje gevraagd en is aan het kozijnen poetsen geslagen...hahaha, ik heb gevraagd of hij volgende week nog een keer weer kwam om te poetsen en hij kon er nog om lachen ook...
Hoe je het ook went of keert, voor ons is de ravage vele malen groter als vooruit gedacht, het is echt nog niet klaar en morgen moeten we dus nóg een keer stofhappen...de monteur van de vensters is nog niet klaar met ons...
zelfs de chef van de schilders (ook al blijft hij vriendelijk over deze monteur) baalt ervan en heeft tegenover ons zijn verontschuldigingen aangeboden over de ravage...hij heeft het nog nooit zo erg meegemaakt...voor hem geldt ook, hij had zijn schilders twee dagen ingepland voor ons en als de monteur het zo had achtergelaten, zoals hij dat had moeten doen voor de schilders, was dat ook genoeg geweest, maar nu moeten er dat dus nu vijf dagen zijn...ik hoop dat hij de monteur van de vensters door het kleinste sleutelgat trekt, wat hij kan vinden...wij kunnen nu namelijk ook niet verder met waar we hadden willen zijn...we willen deze week schilderen en daarna de vloer leggen, maar als dit zo doorgaat, gaat dat allemaal niet lukken!
Donderdag zal de monteur van de vensters er weer zijn om met de kelderramen en nieuwe deur bezig te gaan, maar Erik is inmiddels behoorlijk klaar met deze man, hij had het nóóit zo mogen achterlaten voor schilders, het grove werk, was zíjn werk!!

1 opmerking:

Anoniem zei

O, wat erg. En ook ik herken dat "gedoe". Vorig jaar met eenvoudige renovatie van slaapkamers hetzelfde euvel gehad. Jaar na datum is nog niet alle gruis weg. Ik kom het nog iedere keer tegen. Nee daar bij jullie wordt je niet vrolijk van en dat terwijl je alles zo goed had voorbereid. Sterkte jullie en probeer je geduld te bewaren al is het moeilijk.
Groeten van Josina.