zaterdag 29 juni 2013

Schade en winkelen

Ben bang dat de laptop van slag raakt...ik heb vandaag ''pas'' zojuist de laptop aangezet!!! Hahaha, normaal gaat ergens in de ochtend wel een keer de boel aan en kijk ik even de mail na en facebook en de ene keer tik ik gelijk een blog en de andere keer pas later, maar vandaag dus niet! Vanmorgen zijn we na het ontbijt de auto in gestapt naar Villach. Bij de Hervis hadden ze een aktie met drie dingen kopen en twee betalen...aangezien Erik nog nieuwe bergschoenen moest hebben en ik een wandelbroek wilde aanschaffen, Thijs nog nieuwe sandalen nodig had en Jordy sportschoenen....was het wel de moeite waard om er naar toe te gaan!
Eerst ben ik afgezet bij twee grote warenhuizen, bij de één moest ik nog een lampje voor in de keuken hebben en nog wat andere spulletjes en aangezien we daar een flinke kortingsbon van bij de post hadden zitten, was het dus wel handig om vandaag te gaan! Bij de ander moest ik een nieuw keukenkastje bestellen....grrrrrrr...we hebben onze eerste schadepost al gehad! Onze tweede boiler heeft het ook begeven, terwijl onze eerste gasten er waren...heel erg fijn, maar niet heus! Onze gasten waren een uitje aan het maken en hebben gelukkig besloten om niet nog iets verder te ondernemen, maar terug te gaan naar het appartement, bij aankomst stond de keuken aardig blank, ze hebben gelijk ons erbij gehaald en samen hebben we staan dweilen... Erik heeft de boiler eruit gehaald en gezorgd dat ze wel de koude kraan konden gebruiken en warm water was er dan even alleen in de badkamer. De boiler viel nog in de garantie, maar dit keer heeft Erik een ander merk meegenomen...ik heb de verzekering gebeld en de verzekeringsmevrouw heeft de gemaakte foto's meegenomen en het inmiddels redelijk opgezwollen kastje (gelukkig alleen de bodem van de binnenkant) wordt door de verzekering vergoed. De nieuwe boiler heeft Erik vrij vlot geinstalleerd, zodat de gasten weer warm water in de keuken konden gebruiken. Wat vreselijk balen is dat zeg!! Met de vloer is het helemaal goed gegaan, dus wat dat betreft heeft de meneer van die winkel gelijk gehad: ''je kunt er een emmer water overheen gooien, maar er gebeurd niets met deze vloer''. Voor de zekerheid hebben we de vloer wel een stuk eruit gehaald, toen de gasten weg waren, zodat alles wel goed droog is nu! Gelukkig hebben we heel lieve gasten gehad en vonden ze het vervelender voor ons dan voor hen...al was het voor ons natuurlijk andersom...

Erik is intussentijd met de jongens naar de speelgoedwinkel gegaan, zodat ze een beetje rond konden kijken, alvast voor de verjaardag van Jordy en ook alvast voor Luuk. Vervolgens zijn ze naar de bouwmarkt gegaan voor wat andere spullen en daarna konden ze zo mij oppikken en zijn we naar het Atrio gegaan. Erik is geslaagd voor bergschoenen, ik heb zelf ook nieuwe bergschoenen erbij en een mooie wandelbroek, normaal had ik dat geld er echt niet voor over gehad, maar het wandelen zal ik blijven doen en dan is een prettig zittende broek wel fijn, net als een paar lage goede bergschoenen. Bij een andere schoenenwinkel heeft Erik nog een paar gewone schoenen gehaald, Thijs sandalen en Jordy een paar sportschoenen. Tja, af en toe is het allemaal nodig, vooral als de jongens weer een groeispurt hebben gehad...en Erik vindt het altijd onzin om iets nieuws te kopen, maar zijn laatste paar fatsoenlijke schoenen voor de zomer, gingen kapot...de bergschoenen van Erik begonnen al te slijten (zijn ook al een flink aantal jaren oud) en die heeft hij vervolgens voor het klussen gebruikt... het was dus nu geen overbodige luxe!
Vervolgens nog een paar boodschappen mee en toen weer naar huis! Vanmiddag heb ik de badkamer van het appartement weer helemaal opgepoetst en klaargemaakt, de bedden alvast opgemaakt en Erik heeft het gras gemaaid...en zometeen gaan we lekker patat eten!

Geen opmerkingen: