vrijdag 27 september 2013

Sepp en Luuk

Even een blogje tussen de 'bedrijven' door! Vanmorgen weer heerlijk gewandeld, dit keer met vijf. We hebben weer volop gekletst en waar we normaal bijna nooit iemand tegenkomen, stuitten we nu op de terugweg op een man die bezig was de weg naar de Drachenbrunnen te verbeteren. Het pad was volgens hem op bepaalde punten wat slecht geworden. Het blijkt dat dit de man is, waarvan de Markusstollen bij de Drachenbrunnen is! Ik vertelde dat ik er laatst, samen met mijn ouders, een partytent had zien staan en een zwembad en véél drinken, het blijkt dat dit inderdaad van deze meneer was, hij had er op dat moment zijn 'Runde' gevierd. Hij vroeg waar ik vandaan kwam, want hij kon het niet zo thuisbrengen, mijn spraak :-) Haha, hij was flink verbaasd dat ik Hollander ben! Ute vertelde gelijk dat wij dit huis gekocht hebben en die meneer vond het geweldig, heerlijk dat het niet meer leeg hoeft te staan, dat het door een gezin bewoond wordt en dat ik al kon vertellen over de Erzberg. Hij vroeg of we de Ochsentritt al kenden...hihihi, de groep keek gelijk mij aan: ''wij niet, maar die Hollander wel!'' De meneer vertelde nog wat over de Stoll die er in de buurt zit, erg leuk! Hij heeft zelf zijn leven 'Untertag' doorgebracht, zo noemen ze het hier, als iemand in de Stollen heeft gewerkt. We zijn doorgelopen en nog geen vijf minuten later liepen we twee mannen tegen het lijf, de twee mannen die Erik en mij vorig jaar ons huis hebben laten vinden! Weer even gekletst en toen zijn we toch maar doorgelopen. Het blijkt dat Sepp vandaag jarig is, dus Ute nodigde ons allemaal uit om bij Sepp even iets te drinken...eigenlijk kon ik genoeg andere dingen bedenken, maar ja, ik ken Sepp best goed, dus we zijn met de hele groep naar Sepp gegaan. Er een kop koffie gedronken en de lekkerste tiramisu gegeten, die ik ooit gehad heb, zelfgemaakt en echt waar...zóóó lekker! Hier is het gebruikelijk dat iedereen gewoon maar dooreet in het gebak, dus iedereen kreeg het tweede stuk voorgeschoteld...slecht voor de lijn, maar we hadden de calorieën er vlak van te voren toch al afgelopen...hihihi!! Daar kregen we het over de man die we tegenkwamen, die de weg aan het verbeteren was, ik had die man heeeel hooguit 70 geschat, omdat hij een ronde leeftijd gevierd had bij zijn Drachenbrunnen, maar dat vond ik al ouder, dan dat hij eruit zag, wat blijkt? Die man heeft gewoon zijn 80e verjaardag gevierd!!!! Onvoorstelbaar, ik heb haast nog meer rimpels dan die man en die man was gewoon met kruiwagens vol split aan het sjouwen en leegscheppen!

Nu gaan we even een broodje eten en daarna komt Erik thuis van zijn laatste werkdag bij de huidige werkgever...weer iets later komen de twee vriendjes van Luuk en zullen we dunnetjes Luuks verjaardag overdoen! Ik heb muffins gebakken en vanmiddag eten we poffertjes, dus het gaat vast gezellig worden!

Geen opmerkingen: