maandag 23 september 2013

Wasmachine en Taekwondo

Na de mooie en ontspannen dag van gisteren, was het vandaag toch echt gewoon weer maandag! De wekker ging weer op tijd af en alle heren zijn weer naar werk en school vertrokken.
Zaterdag had ik alle beddengoed gewassen, omdat het op dat moment erg mooi weer was en ik het dus mooi buiten kon drogen...tja, vandaag is het ruim boven de twintig graden (nu, 16.30u, nog 22 graden) en volle zon! Hahaha, het had dus vandaag ook gewoon gekund, maar ik heb alsnog de wasmachine de HELE dag aan het draaien gehad en hij draait nog! Aangezien er voorlopig (ruim drie weken) geen boekingen zijn, heb ik lekker alle matrasschoners van de bedden gehaald en allemaal uitgewassen! Het zijn van die dikkere versie's, waarvan je er maar één in de wasmachine kunt doen, met nog een molton erbij bijvoorbeeld, maar meer ook niet. Ik heb ze allemaal al heerlijk fris weer op de geluchte bedden gedaan, schone moltons eroverheen, dekbedden en kussens er bovenop en afgedekt met een laken...hmmmm, echt lekker fris! Ook gelijk nog wat andere was erbij doorgejaagd, dus de manden zijn weer voor heel even leeg!
Vanmorgen ook gelijk het eerste weer gepoetst in het appartement, deze week nog één keer een ochtend en dan is ook dat weer helemaal in orde en kunnen de jongens er bijvoorbeeld de woonkamer gaan gebruiken als speelruimte/televisieruimte of kunnen we zelf bijvoorbeeld gebruik maken van een heerlijke nieuwe douche :-)

Vanavond gaan Jordy en Luuk kijken bij Taekwondo! Van Adelina hoorde ik, dat dit in de Volksschule gegeven wordt, dat is natuurlijk superhandig! Lekker dichtbij. De zoon van Adelina zit erbij en is er heel erg over te spreken, het is goed voor beweging, voor lichaamsbeheersing en voor zelfverdediging...het kan dus echt geen kwaad vind ik en wat ik wel prettig vind, het is geen contactsport of vechtsport waarbij ze de hele tijd over elkaar heen hoeven te rollen, want dat vind Jordy al helemaal niks! De zoon van Ute is vorige week al geweest om te kijken en hij wil er nu graag bij, hij vindt het gaaf. Aangezien vorige week het bij ons natuurlijk allemaal anders was, doordat Eriks ouders er waren, wilde Jordy er helemaal niet naar toe...terwijl ik wel het gevoel had, dat hij het nog wel eens leuk kan gaan vinden. Ik heb toen ook maar gezegd, dat wij wel komen kijken, als het weer wat rustiger is in huis...en Jordy zei vanmiddag uit zichzelf, dat het hem juist wel erg leuk lijkt en ook heel stoer...ik bedoel maar! Ik ben benieuwd hoe ze het zullen vinden! Hihihi, ik was het alleen vergeten op te schrijven...Ute hielp even herinneren, ik heb inmiddels het avondeten helemaal startklaar staan, want het begint om 18.00u, dan hoef ik niet zo te haasten als Erik terug komt en kunnen we gewoon rustig eten.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ben benieuwd hoe ze het vinden.
Groeten van Josina

huis tjokvol zei

heerlijk als alles weer schoon is,(maar het is ook zo snel weer vies)en leuk dat de kids op een sport gaan,zullen ze vast leuk vinden