donderdag 31 oktober 2013

Schoon en droogmolen

Zo, de keuken, badkamer en wc beneden zijn schoon...misschien klinkt dat wat vreemd, als je gaat verbouwen, dat ik dan nog sta te poetsen, maar de keuken was al aan een poetsbeurt toe...nu is in elk geval de smeer eruit en na de verbouwing gaat het dan vooral om bouwstof weghalen. Tja en de badkamer, daar staat nog wel de wasmachine, dus daar moet ik geregeld bij en de wc lijkt mij logisch dat ie ook tijdens de verbouwing gepoetst wordt! Nu is het vooral nog de meubels verplaatsen en de slaapkamer van de jongens de laatste spullen even opruimen, want die slaapkamer gaan de meeste meubels naar toe...het klinkt nu zelfs al hol beneden...heel gek, want dat heeft het daar nog nooit gedaan!! Hahaha, toen wij hier vorig jaar aankwamen, stond het huis vele malen voller dan nu! Wat mij nu ook eigenlijk pas opvalt, is dat de woonkamer niet eens zo heel erg klein is...maar door alles wat erin stond/staat en door de euh...geweldig mooie wanden en plafonds (?!) leek de ruimte echt veel kleiner. Als er straks de wand tussen keuken en kamer weg is, valt er echt wat moois van te maken!

De eerste reactie's op het speelgoed van de jongens zijn al binnen, nu nog iemand die het echt wil kopen en dan hebben de jongens er mooi wat spaargeld bij in de spaarpotten! Vanmorgen ben ik zelf alweer wat kwijtgeraakt! Gisteren belde een vrouw over de droogmolen die ik te koop had staan, hihihi, een oudere vrouw, ik begreep haar amper en op de achtergrond bemoeide haar man zich ermee waardoor ze de telefoon aan haar man gaf...die verstond ik bijna nog slechter, maar hij was vooral aan het praten over oude familieleden die ook in Bleiberg gewoond hebben, woonden daar en daar: ''kent u dat?'' Nou nee...het was even stil en toen: ''nou ja, die zijn toch ook allemaal allang dood...'' Maar goed, de man probeerde eerst of ik het niet langs kon brengen, hij woonde daar en daar...nou, dat wordt op z'n vroegst volgende week...ik vroeg of hij het niet op kon halen en toen begon hij te lachen, hij bleek wel een auto te hebben en zou vandaag of morgen langskomen. Een half uur geleden ging de telefoon weer, de man stond al in Bleiberg! Hij kwam langs, bekeek de droogmolen, nam zijn portemonnee, gaf het gevraagde geld, nog een compliment voor ons huis en de ligging en vertrok toen weer! Weer wat weg!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het zal vast wel weer prachtig worden. En wat die man betreft, hij dacht natuurlijk van niet geschoten is altijd mis. Kan altijd vragen of ze willen brengen.
Wel grappig dat hij toch snel kwam en gelijk betaalde.
Groetjes van Josina.

huis tjokvol zei

wat super lief die reactie op mijn blog,maar ik ga toch een maandje proberen het prive te doen,ik heb een nare schoonzus die alles doorstuurd naar mijn schoonouders vandaar.