maandag 28 oktober 2013

Traplopen en Halloween

Nou, ik heb vandaag wel weer genoeg trapgelopen...
Gisteren hebben we het overbodige uit het appartement naar zolder gepakt en ik heb vervolgens al wat in de kasten aan het schuiven geweest, zodat spullen van ons erbij in kunnen. De inhoud van de keuken heb ik even verplaatst naar een deel van de grote linnenkast op de ouderslaapkamer en de woonkamerkast heb ik gewoon wat op en in elkaar gezet, waardoor er flink wat ruimte gekomen is. De jongens hebben gisteren het speelgoed doorgespeurd...wat moet echt mee naar boven en wat niet, maar ja, dat is voor kinderen nog erg lastig beslissen! Vandaar dat Erik zich er mee bemoeid heeft, Erik heeft gelijk alles nagekeken en het kapotte spul en van dat prullaria spul eruit gegooid. De Ikea-kratten zijn weer netjes en niet meer zo overvol! Ook stuitten we nog op speelgoed wat bijna bij de inboedel hoort...maar eigenlijk toch echt bedoeld is voor kleine kindjes...wat doen we? Het is nog heel...we hebben met de jongens overlegd, wat ze ermee wilden. We hebben voorgesteld om het netjes te maken, op te bouwen, in elkaar te zetten, er foto's van te maken en het proberen te verkopen. De opbrengst wordt dan verdeeld onder de spaarpotten...ze waren het ermee eens!! Ze zijn dus heel druk geweest om het mooi te maken voor wat foto's en ik heb het tussendoor alvast op internet gezet!

Vanmorgen heb ik eerst met een doek door het appartement geweest en gedweild en toen ben ik alvast wat van onze woning naar het appartement gaan brengen...met hulp van twee boodschappenmandjes heb ik ongeveer driekwart van de Speis en al mijn bakprodukten naar boven gebracht, ik heb het aantal keren traplopen maar niet geteld :-)
Na het huiswerk hebben de jongens meegeholpen en alle speelgoedkratjes naar boven gebracht, net als wat uitgezochte spelletjes en nog een paar mandjes die ik klaar had gezet. Ook een radio voor op de slaapkamer bij de jongens heb ik er neergezet en de eerste kast waar de speelgoedkratjes in kunnen, de andere is te zwaar en doe ik vanavond wel samen met Erik!

Uiterlijk vrijdag willen we in het appartement zitten, maar misschien wordt het wel iets eerder. Vrijdag is het hier weer eens een feestdag en is iedereen vrij! Donderdag is het Halloween en dat wordt hier toch nog wel gevierd. Na de Taekwondo gaan de jongens naar Ute, waar Erik en ik dan ook al zullen zijn, daar kunnen alle kinderen (er is dan de gehele vaste groep aanwezig) wat eten en omkleden en dan gaan ze langs de deuren...de volwassenen blijven om te eten en gewoon gezellig bij elkaar te zitten!

Er zal voorlopig dus weer geen last van verveling zijn...want als het goed is, beginnen volgende week ook de graafwerkzaamheden...

Geen opmerkingen: