zondag 27 oktober 2013

Terra Mystica en wiebeltanden?

We hebben een heerlijk relaxte verjaardag gehad! Veel buiten geweest, lekker gesnoept en gesnaaid, taart gegeten en we hebben nog een laatste uitstapje met de Kärntencard gemaakt...die loopt dit weekend namelijk voor dit jaar ten einde! Ik heb het al vaak over de Terra Mystica gehad, nou en daar zijn we dus gisteren geweest!! Het is alleen maar een bonuspartner van de Kärntencard, wat inhoud dat je er alleen een korting krijgt. Het is niet heel goedkoop, maar wel iets wat hoog op ons lijstje stond. Het is voor ons natuurlijk ook een beetje kennis maken met de geschiedenis van Bad Bleiberg! Vooral Jordy bleef er maar vragen over stellen en Thijs bleef maar honderduit vertellen naar aanleiding van zijn Kiga-uitstapje...vandaar dat we gisteren besloten te gaan:

iedereen moet eerst een heel tenue aan!

de machines die gebruikt zijn tijdens de bergbouw

de Grubenbahn


 
en dan vandaag, een rustige zondag...na een heerlijk ontbijt en het verzorgen van de konijnen zijn Jordy en Luuk aan het huiswerk begonnen. Normaal doen ze dit gelijk op vrijdagmiddag, maar omdat dat de laatste middag was van de nichtjes en het neefje, mochten ze het doorschuiven. Thijs is toen vast begonnen met blaadjes ruimen van het terras en wat later hoorde ik hem op de trampoline... Erik was Jordy en Luuk nog aan het helpen en ik was voorbereidingen aan het treffen om een rozijnenbrood te bakken, toen ik Thijs opeens hoorde huilen... ik ging naar het balkon, maar hij was al weg, ik liep naar de gang en daar ging de voordeur open, met een huilende bloedende Thijs:

de kras op zijn wang zit er al een paar dagen...
Tja, wat moet je daar nu van zeggen...hij was kunstjes aan het doen op de trampoline...eerst schrok ik van de aanblik, ik heb met hem eerder zoiets meegemaakt! Hij viel toen van de wc, met zijn mond op een krukje en toen leek het alsof er wel drie tanden ontbraken, maar die bleken volledig naar achteren geklapt te zijn, die zijn trouwens wel weer goedgegroeid. Toen was er al een hoekje van een tand af, na een volgende valpartij knapte er van een andere tand een stukje af, Thijs heeft ook al twee tanden teveel...dus zijn gebit ziet er al anders uit! Vervolgens komt hij een paar maanden geleden terug van een verjaardagsfeestje en ontbrak er gewoon een tand in zijn mond...en dan nu dit...<<zucht>>. Tja, zegt Erik: ''het is wel een jongen hè...''
Het waren nog niet eens wiebeltanden en dat is waar hij juist op zit te wachten, want wiebeltanden zijn stoer...als hij zo door gaat, zal hij nooit wiebeltanden krijgen...

5 opmerkingen:

huis tjokvol zei

leuk uitje,en ja die tanden,dat heeft mijn zoon ook een keer mee gemaakt,en hij krijgt echt nog wel wiebeltanden,hihi

even een vraagje,zie je mijn blog nu nog online??
ik heb hem op meer prive staan dus vandaar mijn vraag.
graag hoor ik van je

gr yvonne

Karin Fischer zei

Hoi Yvonne, ik heb inmiddels op verschillende manieren geprobeerd te antwoorden, ik hoop dat je ergens mijn reactie leest.... het lukt mij dus niet meer om jouw blog te lezen... :(

huis tjokvol zei

dank je,ik ga kijken hoe ik het dan kan regelen

Anoniem zei

Hoi Karin .Wat een pechvogel is hij dan ook ,nu maar hopen dat het hier bij blijft .Leren zal hij er wel niet van omdat hem het niet zoveel doet .Een hard mannetje is het ! Groeten aan Thijs van Opa en oma Homan !!!!

Anoniem zei

daar zijn wij ook al eens geweest, onze jongens vonden het ook erg leuk..
groetjes uit een stormachtig Vreden