maandag 2 december 2013

Hmmmm....

Tja...daar zit ik dan met een tas vol medicijnen...niks voor mij! Nadat ik vrijdag het hoestdrankje en de zuigtabletten op heb gehaald, leek het redelijk beter te gaan. Gisterenavond daarentegen begon ik weer volop te hoesten en het moest uit mijn kleine teen komen ongeveer, mijn neus bleef ik maar snuiten en snuiten, alsof er geen eind aan kwam, ik werd een beetje benauwd...bah. Vanmorgen dus toch de huisarts maar gebeld. Het was even stil aan de andere kant van de lijn: ''Bent u nieuw?'' Ik: ''Nou nee, maar na ons kennismakingsgesprek bijna anderhalf jaar geleden, ben ik niet meer geweest...''. Aha, kreeg ik te horen en ik kon vanmorgen nog terecht gelukkig.
De huisarts vroeg het een en ander, klopte en tikte en drukte overal, luisterde alles af. Ik heb volgens hem te lang gewacht, mijn keel, daar had hij zijn houten spateltje niet eens nodig om mijn tong naar beneden te duwen, daar kon hij, bij het opendoen van mijn mond, gelijk al genoeg zien. Verder zijn de bijholtes ontstoken, maar gelukkig zijn de longen schoon. Gevolg: antibiotica voor maar liefst zeven dagen, vitamine C omdat ik al een paar weken snel moe ben, een heel rare bruine neusspray en ik moet daarnaast twee keer per dag een aspirine nog nemen... en ik moet me rustig houden...hmmmm, zie je het voor je?? Ik niet, al probeer ik mijn best te doen...

Op de terugweg van de huisarts, kom je gelijk langs de apotheek, dus dat is wel handig. Verder naar huis lopend, kom je ook langs de elektrozaak....Zaterdag ben ik bij de Mediamarkt geweest, om me daar nog weer te laten informeren over wasmachines en drogers...maar ja, alles moet besteld worden en de types die ik graag zou willen, hadden ze zelf nog nooit verkocht, maar kon misschien wel besteld worden. Ik heb gevraagd om een soortgelijk type, maar dat werd blijkbaar iets te lastig. Toen hij in het systeem iets gevonden had, bleek het het juiste type te zijn, maar wel even 100 euro duurder dan de zaak hier in het dorp...laat maar! Ik ben dus naar de elektrozaak gelopen en de man begroette hartelijk en vroeg of we eruit waren. Ik heb alsnog een aantal vragen gesteld en toen de knoop doorgehakt: die twee apparaten worden het! De meneer had beide apparaten op voorraad staan, dus hij vroeg wanneer ik ze zou willen hebben...wanneer? ''Tja...wanneer kan het wat u betreft?''
''Nou, zegt de meneer, ik heb straks wel tijd...'' Heerlijk!!! Met andere woorden, ik heb op dit moment in onze kelder een nieuwe wasmachine en droger staan!!!!!

3 opmerkingen:

huis tjokvol zei

och jee heel veel beterschap,en wat goed zeg dat je nu een nieuwe wasmachine en droger hebt,daar zul je weer heel wat jaren plezier aan hebben.

Anoniem zei

Arme Karin een wandelende apotheek. Nou ja als het maar helpt. Lekker dat je je "wagenpark" al hebt. Toch wel fijn zo'n zaak dicht bij je. Veel plezier ermee.
Groeten van Josina

Liesbeth zei

Heel veel beterschap,verzorg je maar goed! En...proficiat met de aankoop,geniet ervan...