zondag 16 september 2012

Der Alltag, Snoopy, balkon, keuken en auto

Het is alweer zondagavond...wat vliegt de tijd weer zeg, de jongens liggen in bed, twee slapen er al...morgen begint er weer een nieuwe week, een week van werken voor Erik, een week van naar school gaan en leren voor Jordy en Luuk, voor Thijs een volgende Kindergartenweek met ook nieuwe dingen en voor mij...een heel nieuw begin! Vanaf morgen begint bij ons in huis eigenlijk pas ''der Alltag'', met andere woorden: het dagelijkse gewone leven. Morgenvroeg ben ik alleen! Vorige week waren mijn ouders er nog en was er dus nog aanspraak of hulp of een auto bij de deur om in Villach 'even' wat te kunnen regelen, morgen niet meer. Dan kunnen we allemaal pas echt met het wennen beginnen, al klinkt dat wat zwaar vind ik zelf. Het zal in elk geval heel anders zijn.
Morgenvroeg staat er gelijk het een en ander op het program! Eerst natuurlijk de jongens allemaal op de juiste plek brengen, daarna naar de bank, want morgenvroeg wordt er 2000 liter olie gebracht...kassa! Ik kan de meneer van de Dämmung bellen, om de energieausweis door te geven, zodat hij zijn offerte compleet kan maken. Ik kan de notaris bellen, voor een afspraak of ik elk geval: wat heeft de notaris allemaal nodig om het Kaufvertrag klaar te kunnen maken!
Ik kan nog een bedrijf proberen te vinden voor een tweede offerte voor de Dämmung en ik heb inmiddels geprobeerd bij nog een bedrijf de gegevens voor nieuwe vensters door te geven, maar dat lukt nog niet. Dit bedrijf maakt nu reclame voor een actie wat vensters betreft...nou ja, ze mogen altijd een offerte doen! Dus die bel ik dan morgen ook maar even.
En verder nog wat poetsen in huis...

Gisteren hebben de konijnen weer even aan het lijntje gelopen. Snoopy vindt het helemaal niet zo erg om een riempje om te krijgen, maar Speedy laat dat niet zomaar toe. Uiteindelijk hebben beide konijnen er wel goed gebruik van gemaakt en even flink de pootjes gestrekt!

Jordy met Snoopy


Snoopy vindt het allemaal heel interessant!

En dan.....TADAAAAAAAAAA!!!!! Erik heeft vandaag het laatste deel van het balkon klaargemaakt en het is nu dus helemaal klaar: eindelijk!!!!! (Nou ja, er moeten nog latten op, maar die erop zaten is zo'n --- -werk om ze te schuren, dat Erik nieuwe latten wil halen en in de garage gaat verfen en ze er dan op schroeft...) Erik is gewoon helemaal opgelucht: het volgende project mag beginnen!


En het volgende project zal de keuken in het appartement zijn, we hebben namelijk een keuken gevonden via Willhaben (soort Marktplaats). Het is een hele mooie keuken, van nog geen twee jaar oud en amper gebruikt! We zijn er anderhalf week geleden al geweest om de keuken te bekijken. Het is een keuken waarnaar wij op zoek waren en eerst niet konden vinden, nieuw was deze nog behoorlijk aan de prijs, maar nu hebben we 'm dan! Zaterdag kunnen we deze ophalen!

Ik las trouwens mijn blog nog even terug en zag, dat ik geschreven heb, dat ik naar het Finanzamt ben geweest om te vragen of ze een Nova berekening voor onze auto wilden maken, maar ik heb er nog niet op geantwoord zeg maar...het antwoord is: ze wilden het niet doen, zonder andere papieren!!! Grrrrrr, ze willen hebben, dat we eerst het Schein bij de dealer ophalen (à € 100,00) en ook het Pickerl bij de ÖAMTC (kosten nog onbekend) en daarna willen ze de berekening pas doen...Ik heb alles uit de kast gehaald, de meneer lief aangekeken, alles duidelijk uitgelegd, maar nee, zonder de andere papieren wilde hij het niet! Nu zou het erop neer komen, dat we eerst onkosten moeten gaan maken, om vervolgens een berekening te kunnen laten maken en daarna een beslissing nemen of het de moeite nog waard is....tssssss, waardeloos! We hebben voorzichtig al naar andere auto's gekeken, want we hebben nu echt het idee, dat het een heel langdradig verhaal gaat worden om onze auto op kenteken te krijgen....een auto van 10 jaar oud en iets van 230.000 km op de teller....

Geen opmerkingen: