maandag 17 september 2012

Geen verveling vandaag!

Vanmorgen rond 9.00u was de meneer er al met de Heizöl! Mooi op tijd dus. Aangezien de jongens op school zijn, heb ik beloofd om wat foto's te maken van de vrachtwagen...want vooral Jordy vond het heel vervelend dat zo'n firma niet voor hem even in de middag kan komen...

de vriendelijke meneer poseerde zelfs!

de 2000 liter is getankt, de slang wordt weer opgerold.
De eerste ochtend alleen vanmorgen en de tijd was zo om...toen de meneer van de Heizöl kwam, was ik net wat aan het opruimen, ik had al geld gehaald en een paar boodschappen, de jongens weggebracht naar school en de Kindergarten.

Thijs had vanmorgen niet zoveel zin. Een echte maandagochtend was het voor hem. Er kwamen een paar traantjes opwellen, maar hij wilde niet dat de juf dat zou zien, dus hij draaide zich weg en ik moest zorgen dat de waterige oogjes er niet meer waterig uitzagen...wat een bikkel hè...

Thuis heb ik, nadat de meneer van de Heizöl weg was, nog weer verder opgeruimd, papierwerk uitgezocht, gebeld met het notariskantoor (de juiste persoon waar ik om vroeg was er vandaag niet, zij belt mij morgen), de meneer van de Dämmung gebeld en de Energieausweis doorgemaild, de wc en badkamer schoongemaakt en stof gezogen, aardappels geschild...we hebben namelijk vanmiddag warm gegeten, want om 18.00u komt de mevrouw van de verzekeringen nog even langs met een collega, om over het voorstel van de bank te kijken en de laatste verzekeringspapieren mee te nemen. Nu kan ik zorgen dat de jongens en ik aan het einde van de dag op tijd klaar zijn met brood eten en het eten voor Erik heb ik klaargemaakt op een bord, dat scheelt vanmiddag om 17.00u een boel stess!

Rond de middag belde een mevrouw voor de kachel die we op internet hebben gezet, of ze kon komen, met haar man samen om de kachel te bekijken. Ze zijn geweest, maar de meneer durft het niet aan de kachel zelf los te halen, omdat er een omhulsel van speciale stenen omheen zit, die er ook bij horen...zonder die stenen heeft de meneer er niets aan, maar ja, als hij het loshaalt en er knalt wat kapot, dan neemt hij de kachel niet mee....vanavond maar even kijken wat Erik ermee wil. De meneer zou nog een keer weer bellen.

Van verveling vandaag dus geen sprake...

Geen opmerkingen: