dinsdag 18 september 2012

Snotter, bank, notaris en Stollenwanderweg

Nou daar zit je dan...snif snotter proest...dikke ogen, zere keel en een energiepeil van niks...fijn!
Ik ben inmiddels aan de Kamillethee en af en toe de neus sprayen en ach...ik zit nog steeds op de stoel! Er staat alleen nog een strijkplank met een stapel strijkgoed klaar...die staat nog maar even...
In het weekend begon mijn keel wat zeer te doen, zondag begon ik iets te snotteren en gisterenavond kwam alles los, bah, ik ben lekker op tijd naar bed gegaan en heb vanmorgen warm gedoucht en verder maar zien hoe het verloopt, kan er weinig aan veranderen!

Het geregel gaat natuurlijk gewoon door. Gisteren heb ik een volgend bedrijf aan de telefoon gehad voor de vensters en die meneer heeft keurig zijn Angebot al per mail toegestuurd, de aanbieding is, dat als je deze week nog besteld, dan krijg je 10% korting op de vensters, niet op de montagekosten...met andere woorden, dit bedrijf is dan nog te duur ten opzichte van de twee andere Angebote!

Gisterenavond is de mevrouw van de verzekeringen geweest, met de meneer die 'verstand' heeft van hypotheken en ik had echt het idee, dat die man een beetje overrompeld was, dat we eigenlijk alles min of meer al in kannen en kruiken hebben...want Erik werkt helemaal nog geen drie maanden en met ons gezin zouden we veel meer aan maandelijkse kosten moeten verbruiken...de meneer was wel vriendelijk hoor en hij gaat bij een paar banken (wel bekendere banken en geen vage 'nog nooit gehoorde' banken) meer na, of ze er nog een betere aanbieding uit kunnen halen (duurt ongeveer een week), maar dan moeten ze al van heel goede huize komen, willen wij overstag gaan...en de kans dat dat gebeurd acht ik bijna nihil!!

De notaris heeft mij teruggebeld zojuist. Een heel vriendelijke mevrouw, die de vorige bewoners goed kent...en als je hier mensen kent, dan scheelt dat genoeg! We hebben even gekletst en ze heeft me een mail gestuurd met alles wat ze nodig heeft en zodra we met de bank klaar zijn, dan kunnen we haar bellen en een afspraak maken! Het komt steeds dichterbij!!

Jordy en Luuk zijn vandaag aan het wandelen met de school! Ze gaan een deel van de Stollenwanderweg lopen! Dat vind ik nog eens leuk en echt waar, alle kindjes stonden te popelen voor de deur vanmorgen. Ze hadden bijna allemaal bergschoenen aan en iedereen had zijn eigen rugtas met eten en drinken! Ze zijn om 8.00u weggelopen met de hele school en alle juffen en ook een heel bekende meneer uit het dorp die ze uitleg gaat geven bij de Stollen. Ik zag de meneer wel staan, een man van een jaar of 75 en misschien nog wel ouder en die vroeg aan mij of ik ook mee ging lopen, maar ik wees op Thijs, dat ik Thijs nog weg moest brengen en toen maakte de man een praatje met Thijs. Ik had geen idee wie die man was. Tot ze dus allemaal wegliepen en een moeder zei, dat dit een heel bekende van Bad Bleiberg is!
Ze trekken er in elk geval de hele ochtend voor uit, dus ik ben benieuwd naar de verhalen!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Karin,

Heerlijk dat ze dat hier doen gewoon af en toe een fijne wandeling het bos in met de school. Hier gaan ze volgende week met de hele school.

Toevallig net gehoord op de ouderavond in de eerste klas schijnt het min of meer verplicht te zijn. Later mag het dus eigenlijk niet meer maar onder het mom van leerausflug mag het dus weer wel. Leren over de natuur.

Groetjes Corine