woensdag 10 april 2013

Servies, glaswerk en pannen

Vandaag heb ik weer een paar dozen leeg gehaald...wat een verrassing weer!! Hahaha, dit is allemaal servies en glaswerk van de oude bewoners van dit huis! Dit heb ik vorig jaar met mijn moeder allemaal nog uitgezocht en we hebben toen al gelijk alles wat kapot was, weggegooid en waar maar één glas van was, ook weg en toen is er dit overgebleven:
 

 
Tja, hier heb ik dus een assortiment uitgehaald en dat staat in de vaatwasser nu, een ander deel heb ik weer heel even in een doos gepakt, want dat kan ik pas gebruiken, zodra ik de woonkamerkast in kan pakken. later deze week. Het hele fraaie engelse servies, rechts op de foto...daar had ik ook nog een hele zwik gebaksbordjes bij en ik heb zitten twijfelen...maar ik heb er apart een paar foto's van gemaakt en dat zet ik zo op Willhaben. Als ik het in het appartement plaats, moet ik het zelf ook steeds schoonhouden en ik kan me niet voorstellen, dat er mensen zijn, die dit gaan gebruiken in een vakantie!
Verder heb ik vandaag de woonkamerkast bijgewerkt, die had wat beschadigde punten en wat kleurverschil en dat heb ik met wat schuren en een kleurlak bij kunnen werken. De eigen bedden heb ik allemaal verschoond en heerlijk alles op het balkon droog kunnen krijgen, heerlijk!!!!
Er was ook nog een hele pannenset in het huis aanwezig, die had ik gisteren allemaal in de vaatwasser gehad, maar het zijn zulke grote handgrepen, dat ik ze niet fatsoenlijk in de keuken kwijt kan...mijn moeder zei toen al: het is een hele dure pannenset geweest... Ik heb het vandaag opgezocht en dat blijkt inderdaad zo te zijn, al is het natuurlijk al heel wat jaren oud en ziet het er niet al te fraai meer uit, het zijn hele zware pannen, zes stuks met een deksel erbij, een paar beschadigingen aan de dekselknoppen, maar daar zijn nog nieuwen bij. We hebben besloten om te proberen ze te verkopen en van het geld nieuwe pannen te kopen. Een paar pannen had ik zelf nog, dus ik hoef geen grote set te hebben.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heeft toch niet al die maanden op tafel gestaan !Zie het zo nog voor me [ha ha].
Groetjes !!!!

Anoniem zei

Wel een paar gebaksschotels houden. Voor de Apfelstrudel hahahaha. En ja, glazen voor de wijn en schnaps.
Groeten van Josina