vrijdag 12 april 2013

Wandelen en Erik

Na alle gepoets deze week, na het leggen van het vloertje in de Speis, na het schoonmaken van de woonkamerkast en het inpakken ervan, na het reinigen van de grote hoekbank, na het inpakken van de keuken, na het verschonen van alle bedden, na....heb ik vanmorgen gewoon weer heerlijk gewandeld! Even helemaal niks, even lekker uitwaaien, gewoon gezellig, dit keer waren we met ons twee! Heel veel gekletst dus en net een grote bak koffie hier gedronken en gelijk boven de vorderingen van het appartement laten zien! Ze was helemaal overdonderd! Ze vind de vloer geweldig en zei meerdere keren: ''Maaah, bitte...wie schön, maaah, ihr seid fleißig gewesen, maaah wie hell es geworden ist!'' En dan moet je nagaan, dat ze een week of drie geleden hier alles nog bekeken heeft! Heerlijk weer dit, dat doet goed!

Erik is inmiddels een beetje gewend aan de werksfeer op het werk. Het is een schoon bedrijf, met nette collega's. Die collega's hebben eerst tegenover Erik de kat uit de boom gekeken, maar kwamen de tweede dag al naar Erik toe met vragen over het waarom we hier naar toe zijn gekomen bijvoorbeeld. Erik hangt zelfs al met een foto bij de rest van de collega's! Het werk op zich zelf vind Erik vrij simpel, het had wat uitdagender mogen zijn, maar het is wel redelijk afwisselend. Waar Erik de eerste dag de hele dag hetzelfde gedaan heeft, mocht hij de tweede dag alweer wat anders doen. Binnen dit bedrijf willen ze dat iedereen die er werkt, op elke afdeling gezet kan worden, dus niet alleen met elektra, maar ook met het in elkaar bouwen van het produkt bijvoorbeeld.

Erik is op vrijdagmiddag mooi op tijd vrij, om 13.15u!! Dat is natuurlijk wel weer prettig!
Hahaha, vandaar dat ik vanmiddag met de auto naar Villach ga...zo hoef ik morgen niet weg en dan kan Erik de hele dag besteden aan de badkamer van het appartement! Want als ik dàn wegga en Erik ook de kinderen in de gaten moet houden...komt er van klussen een heel stuk minder terecht...
Ik heb namelijk geraniums in de folder van de bouwmarkt gezien!! Daar ga ik, als ze er natuurlijk nog zijn, waar ik heel erg op hoop, een heel assortiment van halen en dan kan ik eindelijk de balkonbakken vullen...ze zullen nog niet naar buiten kunnen nu, maar dan is dat klaar! Gelijk kreeg ik vanmorgen ook al wat dingen door, die Erik nog moest hebben en ik haal nog wat spullen die ik voor de badkamer nodig heb. Ook heb ik bij een andere winkel matrassen in de aanbieding gezien, ik heb er nog twee nodig en deze zijn opgerold, dus makkelijker mee te krijgen, moeten ze er vanmiddag nog wel zijn natuurlijk! Ook een paar boodschappen doen en dan heb ik de buit wel weer binnen...en de portemonnee weer leeg!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja dat doet zeker goed. En dan weet je ook dat het Oostenrijks goed doet als je begrijpt wat ik bedoel. Je bent dan wel in de sfeer gebleven. Ook niet verkeerd dat Erik zo contact heeft met zijn collega's. Jij lekker aan e boodschap zo. Veel succes!!!!!
Groeten van Josina.