donderdag 16 mei 2013

Kelder en gebraden konijn?

De kelder is klaar!!! Nou ja, klaar... de nieuwe vensters en de nieuwe zijdeur zitten er al in!!! Het ging sneller als verwacht! Dat is dan ook wel een keer fijn, want nagenoeg alles gaat hier bijna langzamer en trager dan verwacht... nu moet het van binnen en buiten nog wel worden afgewerkt, van buiten komen er dezelfde lijsten omheen dus en van binnnen gaat Erik het zelf afwerken. Voor die lijsten ben ik nog niet gebeld over wanneer...zoals ik al zei, daar zal ik zelf wel weer achteraan moeten bellen.

Vanmorgen heb ik eerst alle balkonbakken (16 stuks dus) naar buiten gezet, nog niet in het balkon, maar in elk geval uit de garage voor het werken. Ik had ze op de houten tuinset gezet, maar wat later zag ik dat het slijpen van de oude kozijnen (metalen) zóveel vonken veroorzaakte, dat ik de bakken nog een keer verplaatst heb, net als de tuinset. Ook de konijnen moest ik veilig stellen, want de vonken van het andere kozijn vlogen zo bij het hok in...niet handig met dat zaagsel! De monteur had het zelf niet in de gaten, dus ik ben er naar toe gesneld en heb gevraagd even te stoppen om te voorkomen dat we vanavond twee gebraden konijnen hebben... Ik heb de konijnen maar in de ren gedaan en er twee oude platen voorgezet en een oud kleed op het konijnenhok gelegd en toen kon de monteur weer verder met slijpen, de andere monteur heeft vervolgens uit extra voorzorg nog met een kleed en zichzelf als ''wapen'' voor de ren gestaan om de vonken zo zoveel mogelijk tegen te houden, lief hè?

Verder maar weer eens de badkamer en de wc een grote schoonmaakbeurt gegeven en gezorgd dat de monteurs verzorgd werden...

De knollen heb ik wel een beetje gaar nu, maar ik ga nog even verder...de slaapkamer van de jongens vanmiddag weer zo proberen te krijgen, dat ze er misschien vanavond weer kunnen slapen! Nog wat schoonmaken, bed verplaatsen, maar eerst nog even de betonvloer van de oude Speis afdekken...voor nu blijft die slaapkamer gewoon nog even één ruimte, we moeten prioriteiten stellen en zorgen dat het appartement eerst helemaal af komt en dat de tuin er netjes bij ligt...



1 opmerking:

Anoniem zei

Dat zijn dan héél nette monteurs!
Groeten van Josina