zaterdag 13 juli 2013

Erzberg en Dirndl

Op de heerlijke vrijdag ben ik inderdaad in de ochtend met de jongens gaan wandelen op de Erzberg. Jordy had een idee, hij wilde ons graag de Ochsentritt laten zien! Daar is hij namelijk met de klas al naar toe geweest en ik had het alleen nog maar van 'horen zeggen', maar was inmiddels wel nieuwsgierig geworden. Vandaar dat ik wat brood gesmeerd heb, wat lekkers ingepakt, drinken mee en zo zijn we met ons vier, met de bergschoenen aan en ieder zijn eigen rugzak op de rug op pad gegaan! Eerst wist Jordy niet precies meer welk paadje we moesten nemen, maar na één verkeerd weggetje kwamen op de juiste uit en hebben we, na een kleine klim de Ochsentritt gevonden! Het is maar goed dat Jordy mee is gegaan en het wist te vinden...ik was er namelijk zo overheen gelopen!! Je moet er redelijk wat fantasie voor hebben, dan kun je iets herkennen...maar er hangt dan ook een hele ''Sage'' aan vast, die heeft de juf toen de klas voorgelezen. Het is een verhaal waardoor dan die Ochsentritt ontstaan zou zijn. Ach, Jordy was helemaal trots, hij had het gevonden en het hoort een beetje bij de geschiedenis van Bleiberg! We zijn uiteindelijk over de Ochsentritt gelopen, verder de berg op. Het was een pad waar ik zelf ook nog nooit gelopen heb, maar je hoeft niet bang te zijn om te verdwalen, want dat is op de Erzberg eigenlijk onmogelijk! Er zijn verschillende routes die met kleurcodes op de stenen steeds aangegeven worden, maar wij zijn gewoon gaan lopen. Er kwam alleen geen afbuiging bij dit pad, dus we bleven behoorlijk klimmen, dat vond Thijs niet zo leuk...maar met de belofte om ''iets verder'' iets te drinken en een snoepje te eten, liep hij verder... Na een flinke klim, kwamen we weer op de Forstweg uit en konden we een weg naar beneden vervolgen, ik merkte op dat moment, dat we echt heel hoog waren gekomen en waaschijnlijk nog maar zo'n tien minuten onder de top...maar ik wilde het wel leuk laten en we zijn naar beneden gegaan, daar heeft Thijs geen problemen mee en kan zelfs weer rennen! We zijn ook nu steeds weer via tussendoor weggetjes naar beneden gelopen, totdat ik op een bekend punt kwam, daar waar wij normaal onze vrijdagswandeling omhoog lopen! Toen had ik in elk geval een idee, hoe lang we nog zouden moeten.
dit is dus één van de vier Ochsentritten...

Gisteren zijn onze gasten vertrokken, ik heb dus gisteren later in de middag nog de bedden afgehaald en de eerste machine aangezet en het ook nog lekker buiten kunnen drogen! Erik heeft nog wat dingen in het appartement gedaan en we hebben natuurlijk weer ons gastenboek gelezen, wat ook door deze gasten ingeschreven is...weer een heerlijk verhaal!! Fijn hoor, om te kunnen lezen dat mensen het naar hun zin hebben gehad!
Vanmorgen uiteindelijk de grote schoonmaak gedaan in het appartement en dit keer vijf bedden klaargemaakt. Aangezien ik na de schoonmaak vol in het zweet was, heb ik me lekker gedoucht en tja...het was de bedoeling, dat ik de gasten in Dirndl zou gaan ontvangen, maar aangezien de eerste gasten op een doordeweekse schooldag aankwamen, heb ik dat toen niet gedaan, ook omdat ik geen idee had, hoe laat ze zouden komen. De tweede gasten kwamen eveneens op een schooldag aan, op het moment dat ik naar de Kindergarten wilde lopen, dus ook toen geen Dirndl, maar dit keer...geen onderuit komen meer, dus de Dirndl aan! Uiteindelijk heb ik de hele middag in de Dirndl gelopen en na het avondeten kwamen de gasten. Na het voorstellen en de rondleiding heb ik dan toch maar weer ''normale'' kleding aan gedaan, hahaha, maar toch is het ook wel leuk!

Anoniem zei

Zo mogen we je graag zien, dus zondag !!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes .........

huis tjokvol zei

het staat je prachtig,mooi roze,ik ben gek op roze

Anoniem zei

Volgens mij zag ik ook ergens dat het gisteren Dirndl dag was.

Was het leuk bij de bunkers, staat nog steeds op ons lijstje.