zaterdag 24 mei 2014

Zaterdag

En dat was de zaterdag! Erik is vanmorgen op tijd vertrokken voor het laatste deel van de cursus, we hebben Erik uitgezwaaid en toen eerst even in onze pyama geklungeld. Na het ontbijt ben ik met Luuk en Thijs naar de winkel gelopen, met de kruiwagen :-) en Luuk en Thijs een boodschappentas. Een paar diepvriesspullen, waaronder ijsjes natuurlijk, want met dit weer moeten er natuurlijk genoeg ijsjes in huis zijn! In de kruiwagen gingen drie zakken aarde en toen weer naar huis. Jordy heeft het konijnenhok weer netjes gemaakt en leeggeschept, onder het konijnenhok netjes gemaakt en daarna is hij begonnen met takken rapen onder de bomen weg, voor het maaien later vandaag.
Ik ben daarna nog een keer naar de winkel gelopen, dit keer met Jordy en alweer met kruiwagen. Nu heb ik de broodbestelling opgehaald en nog weer twee zakken aarde. Zo de boel was binnen!

Ik had een paar bedden afgehaald en het schone wasgoed had ik inmiddels buiten opgehangen, lekker in de zon! Net toen ik wat te drinken wilde klaar maken, ging de telefoon: Ute! Ze belde met de vraag wanneer ik mijn planten bij haar kennis wilde ophalen, nou ja...nu? De kennis had een paar weken geleden Ute gebeld of ze nog planten kon gebruiken, Ute zelf gebruikte ze niet, maar ze gaf gelijk aan dat ze wel iemand wist, die de planten wel zou kunnen gebruiken! Haha, ik dus! De kennis heeft in het Hochtal een stuk grond met een soort tuinhuis erop, waar ze vooral in de zomer veel tijd doorbrengen, ze zijn er dus niet dagelijks, maar dit weekend wel, vandaar. Ik ben met vier kinderen op de fiets er naar toe gegaan en Ute met de quad en aanhanger en zo had ik later op de ochtend een paar mooie vaste planten in emmers gezet om later te kunnen worden ingepoot! Heerlijk als mensen zo met je meedenken.

Erik was mooi op tijd weer thuis en na een bak koffie is hij gelijk begonnen met maaien... en met een paar uur maaien en met de Sense, is het nog steeds niet helemaal klaar, maar ziet het er al wel weer super uit allemaal!! Jordy heeft geholpen met gras maaien en heeft later een vriendje opgehaald om te spelen. Luuk is bij zijn vriendje geweest en heeft er in de zwemvijver gezwommen en Thijs heeft overal en nergens gespeeld, van binnen naar buiten, met Jordy en zijn vriendje en toen even papa helpen.
Zelf ben ik weer met de stekjes bezig geweest. De stekjes van de bodembedekker die ik gekregen had, zijn allemaal gepoot. Ook heb ik twee rododendrons (zaten bij de gekregen planten) in de Hügel gezet en ik kreeg vanmiddag nog van Ute een stek van een Lindeboom, ook die heb ik in de Hügel gepoot. De andere gekregen planten moeten nog een plek krijgen, maar het was inmiddels al 17.30u dus een mooie tijd om er voor vandaag mee te stoppen. En net toen we aan het opruimen waren, kwamen daar Burgi en Gerhard aanrijden met ons aquarium! Het aquarium is van Burgi's zoon geweest, hij had er geen tijd meer voor en wilde het weg doen...tot ik onder het wandelen een paar weken geleden dus met Burgi in gesprek kwam en het over vissen ging...toen beloofde ze ons het aquarium en nu hebben we het dus in huis! Vooral Thijs is helemaal blij, hij heeft het al goed bekeken en weet al precies welke visjes hij er in wil hebben! Op de Kindergarten hebben ze ook een aquarium en daar houden de kinderen het schoon en ze mogen de visjes ook voeren, dus Thijs is de profi :-)

Geen opmerkingen: